Με ιδιαίτερη συχνότητα διαβάζω στον τύπο, ακούω από εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία και δέχομαι υπομνήματα και επιστολές από Ενώσεις και Συλλόγους εκπαιδευτικών που έχουν πετύχει σε διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π. αλλά δεν έχουν διοριστεί. Με τις προτάσεις τους ζητούν την τροποποίηση του νόμου 3255/2004 για τον τρόπο και τα ποσοστά των διορισμών των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι ίδιοι, ζητούν πριμοδότηση των εκπαιδευτικών που έχουν πάρει το πτυχίο τους πριν από το 1998, έτος έναρξης των διαγωνισμών του Α.Σ.Ε.Π. και η συλλογιστική τους δεν στερείται επιχειρηματολογίας.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Εν όψει όλων αυτών τα οποία έχουν φτάσει οπωσδήποτε και στο γραφείο σας, έχουν διαμορφωθεί σκέψεις στο Υπουργείο για ενδεχόμενη τροποποίηση του άρθρου 6 του νόμου 3255/2004; Μελετάται η πρόκειται ίσως να μελετηθεί το ενδεχόμενο αλλαγής του ποσοστού 60%-40% που ισχύει τώρα για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών; Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να υιοθετήσει μοριοδότηση υποψηφίων του Α.Σ.Ε.Π. που έχουν πετύχει στις εξετάσεις προηγούμενων ετών εν όψει των νέων διαγωνισμών ή των πτυχιούχων που έχουν λάβει το πτυχίο τους πριν από την έναρξη της διαδικασίας των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ;
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 11893/19/6/06, την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δημ. Κωνσταντάρας σχετικά με το διορισμό των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 3255/2004 (ΦΕΚ 138, 22.7.2004) από την έναρξη του σχολικού έτους 2005-2006 και εφεξής, οι διορισμοί εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις κενές οργανικές θέσεις πραγματοποιούνται ως εξής: αα) Σε ποσοστό 60% από όσους επιτυγχάνουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και κατά τη σειρά της βαθμολογίας, ββ) Σε ποσοστό 40% από ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, ο οποίος συντάσσεται για κάθε έτος και στον οποίο κατατάσσονται κατά σειρά που εξαρτάται από την πραγματική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ. Επίσης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 6 ανωτέρου νόμου, όσοι από τους αναπληρωτές του ενιαίου πίνακα συμπλήρωσαν κατά τις κείμενες διατάξεις την 30.6.2004 πραγματική προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού τουλάχιστον 30 μηνών, διορίζονται κατά προτεραιότητα έναντι των εγγεγραμμένων στον πίνακα της περίπτωσης β της παρ. 2α του παρόντος άρθρου, το αργότερα μέχρι και το σχολικό έτος 2007-2008 με σειρά που εξαρτάται από την προαναφερθείσα συνολική πραγματική προϋπηρεσία την 30.6.2004. Εξάλλου, σύμφωνα με την παράγραφο 5α του ανωτέρω Νόμου, από την έναρξη του σχολικού έτους 2005-2006 η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται από ενιαίο πίνακα που συντάσσεται για κάθε έτος και στον οποίο κατατάσσονται με αίτησή τους, οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί κατά σειρά που εξαρτάται από το σύνολο των μορίων τους ως ακολούθως: ββ) Σε όσους έλαβαν τη βαθμολογική βάση κατά τον τελευταίο προ της συντάξεως του ως άνω πίνακα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ένα μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα πάνω από τη βαθμολογική βάση. γγ) Σε όσους έλαβαν τη βαθμολογική βάση κατά τον αντίστοιχο προτελευταίο διαγωνισμό, μισό μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα πάνω από τη βαθμολογική βάση. Όσοι υπάγονται σε περισσότερες της μιας από τις ανωτέρω περιπτώσεις, λαμβάνουν αθροιστικά τα μόρια αυτών. Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι προς το παρόν δεν αντιμετωπίζεται το ενδεχόμενο αλλαγής του ποσοστού 60%-40%, ενώ το θέμα των πτυχιούχων που έχουν λάβει το πτυχίο τους πριν από την έναρξη των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, αντιμετωπίζεται επαρκώς μέσω του καταλόγου των αναπληρωτών.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ Γ. ΚΑΛΟΣ
|