Αρχική > Άρθρα > Άρθρα στη ''Χώρα'' > Νέος Κώδικας, τα ίδια προβλήματα.

Έχω κουραστεί σαράντα χρόνια τώρα που οδηγώ και παρατηρώ και μελετώ και γράφω για τα αυτοκίνητα και την Οδική Ασφάλεια , να «υποδέχομαι» νέες διατάξεις , αποφάσεις, μέτρα και … Κώδικες  για την Οδική Ασφάλεια.
Δυστυχώς,  με κάθε «νέο» που μας προκύπτει και που πάντα συνοδεύεται με τη λεζάντα «Για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα στους δρόμους», η κατάσταση γίνεται χειρότερη ή μένει στάσιμη.
Δεν μπορεί! Κατάρα κυνηγά τους αρμόδιους και τους αναγκάζει να αγνοούν την ουσία : Την κακή ποιότητα των δρόμων, την κακή οδηγική ικανότητα λόγω της κακής εκπαίδευσης , την έλλειψη κυκλοφοριακής και οδηγικής ΑΓΩΓΗΣ και την περίεργη έως προβληματική εφαρμογή των νόμων από κάποια εντεταλμένα όργανα.

Εντάξει ο νέος Κώδικας. Έχει καλά  «στοιχεία». Αλλά αρκεί ένας κώδικας για να λύσουμε τα προβλήματα  ; Πρώτα  χρειάζονται πολλά άλλα. Και κυρίως, χρειάζονται στον κάθε υπουργό και μερικοί σύμβουλοι που γνωρίζουν «από μέσα» το αντικείμενο ώστε να του πουν και τι πρέπει να κάνει και πώς να το ανακοινώσει και πώς να το κάνει να λειτουργήσει.

Τι μας λέει – έτσι μας το …προέβαλαν- ο νέος Κώδικας;
Πως  θα λύσουμε τα χιλιάδες προβλήματα και πως θα γλυτώσουμε χιλιάδες ζωές;
Καθίσταται υποχρεωτική η ζώνη ασφαλείας,  τα πρόστιμα για τους παραβάτες του λεωφορειόδρομου διπλασιάζονται και  θα γίνει εξορθολογισμός των ορίων ταχύτητας.
Θα μου πεις «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας» είναι, τι περίμενες; Να λύσει τα προβλήματα εκπαίδευσης, νοοτροπίας, οδοποιίας και επιβολής του νόμου; Όχι βέβαια. Θα περίμενα όμως να έχει υπάρξει ΕΝΑΣ Χριστιανός που να έχει πει στο Υπουργό να ΜΗΝ αλλάξει τον Κώδικα πριν ξεκινήσει άλλες αλλαγές, σε άλλους, κρίσιμους τομείς. Το έχει κάνει αυτό ποτέ ΚΑΠΟΙΟΣ Υπουργός ; Μα τι στο διάολο; Παθαίνουν ομαδική παράκρουση; Τους ρίχνει κανείς μανδραγόρα στον καφέ;
Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Λιάπης, η ζώνη ασφαλείας γίνεται υποχρεωτική για τους οδηγούς ταξί, ΚΤΕΛ, φορτηγών διεθνών μεταφορών, μπλε λεωφορείων, αλλά ακόμη και αστυνομικών που κινούνται στο δρόμο. Πολύ ωραία. Καθίσταται υποχρεωτικό ένα μέτρο παθητικής ασφάλειας. Και λοιπόν;
« Το πρόστιμο διπλασιάζεται από τα 83 στα 166 ευρώ» Εντάξει. Και λοιπόν;
«Τη ζώνη ασφαλείας θα πρέπει να φορά ακόμη και ο συνεπιβάτης σε ταξί στο μπροστινό κάθισμα». Εντάξει. Και πόσες «ζωές θα σώσουν»  αυτά τα μέτρα;
Ζώνες και στους επιβάτες των ΚΤΕΛ». Κι αυτό εντάξει.  Κι όταν το ταξί ή το λεωφορείο  πέσει σε γκρεμό ή συγκρουστεί μετωπικά, ΠΟΙΟΣ θα αποζημιώσει αυτούς που  ΦΟΡΟΥΣΑΝ ζώνες αλλά και πάλι τραυματίστηκαν βαριά ή σκοτώθηκαν;
Μήπως αυτός που αντί να προτείνει πέντε απλά μέτρα, από την μείωση της ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές, μέχρι  την υποχρεωτική αστυνόμευση των «επικίνδυνων» περιοχών, πρότεινε στον υπουργό να αυξηθεί το πρόστιμο για παράνομη είσοδο στις λεωφορειολωρίδες από τα 83 στα 166 ευρώ ; Έλεος!
Ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι θα αφαιρείται το δίπλωμα όποιου σταθμεύει σε ράμπα για ανάπηρους. Πολύ σωστό. Το ερώτημα είναι «ποιος θα τον βρει»; Ποιος θα αστυνομεύσει τις ράμπες; Τους πεζόδρομους; Τις κατοικημένες περιοχές; Αυστηρή η ποινή αλλά σε ποιον;
Αγαπητέ μου φίλε Μιχάλη Λιάπη, με όλη μου την αγάπη και το σεβασμό στην υπουργική σου ιδιότητα και τώρα που τα «πήγες πολύ καλά» με την πετρελαιοκίνηση, δες το θέμα της Οδικής Ασφάλειας απ΄ την αρχή. Να κάνω και λίγο χιούμορ; Ας παραμείνει ο νέος Κώδικας, «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας». Κι ας μη γίνει … « Κώδικας Ντα Βίντσι».

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::