Αρχική > Πολιτική Δραστηριότητα 2004-2007 > Βουλή > Κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις > ΕΡΩΤΗΣΗ 69 «Αποδείξεις» και Αποδείξεις.

Όπως εγγράφως μου καταγγέλλει πολίτις της οποίας τα στοιχεία είναι στη διάθεσή σας, « Την Κυριακή 2/4  στις 12 το μεσημέρι κάθισα με φίλη στο κατάστημα … (τα στοιχεία του καταστήματος επίσης στη διάθεσή σας) και παραγγείλαμε ένα μικρό ούζο κι έναν καφέ φραπέ . Ο σερβιτόρος μας έφερε 2 αποδείξεις, η μία με ώρα έκδοσης 11:11 για 3.50Ε χωρίς διευκρίνιση είδους και η άλλη 11:50 επίσης για 3.50Ε χωρίς διευκρίνιση είδους.  ΄Οταν του είπα ότι αρνούμαι να πληρώσω ανακυκλωμένες αποδείξεις, τις πήρε πίσω λέγοντας: "Καλά, θα σας φέρω μια καλή". Επειδή αργούσε , πήγα μέσα και ζήτησα να πληρώσω, αλλά με αρκετά αγενή τρόπο με παρέπεμψαν στον σερβιτόρο. Είπα τι συνέβη και πήρα την απάντηση: "Κάποιο λάθος θα έγινε. Πηγαίνετε στο τραπεζάκι σας και θα έλθει".  Επέμεινα να πληρώσω επί τόπου, εξέδωσαν την απόδειξη που εμφανίζεται στο συνημμένο (και η απόδειξη στη διάθεσή σας) και δεδομένου ότι δεν υπήρχε πουθενά τιμοκατάλογος, ρώτησα τι αντιπροσωπεύουν τα ποσά .Μου είπαν 3.50 ο καφές και 3.70 το ούζο (που θα είχα πληρώσει 3.50 αν είχα δεχθεί την πρώτη «απόδειξη»).

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Με ποιο τρόπο και προς ποία κατεύθυνση μπορεί να αντιδράσει ο απλός πολίτης απέναντι σε τέτοια φαινόμενα που αφορούν βέβαια πολύ μικρά ποσά, είναι όμως  και ενδεικτικά και χαρακτηριστικά ; Τι λένε και τι μπορούν να κάνουν η τουριστική αστυνομία και ο ΣΔΟΕ για τέτοιες συμπεριφορές που είτε αφορούν μικρά είτε μεγάλα ποσά, μπορούν άνετα να χαρακτηριστούν «απάτες»; Και δεδομένου ότι ελάχιστο ποσοστό πολιτών αντιδρά σε τέτοιες συμπεριφορές, τι είδους ενημέρωση μπορεί να γίνει στο καταναλωτικό κοινό ώστε να αντιδρά και να μη δέχεται την κοροιδία;

Σε απάντηση της με αριθμ. Πρωτ. 9834/12.4.2006 ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Δημήτρης Κωνσταντάρας αναφορικά με τις επιχειρήσεις που δεν εκδίδουν φορολογικά στοιχεία και τους τρόπους αντίδρασης των πολιτών και των αρμοδίων υπηρεσιών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (ΥΠ.Ε.Ε.), στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, διενεργεί προληπτικούς και προσωρινούς ελέγχους σε κάθε μορφή επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπου και αν εκδηλώνεται, είτε με τη της οργανωμένης επιχείρησης, είτε της μεμονωμένης εμπορικής πράξης. Αντικείμενο αυτών των ελέγχων είναι η διαπίστωση της ορθής εφαρμογής των διατάξεων της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας, ως προς την τήρηση των φορολογικών βιβλίων, την έκδοση των φορολογικών στοιχείων και την ακριβή απόδοση των αναλογούντων φόρων, στοχεύοντας, εν τέλει, στη δημιουργία προϋποθέσεων οικειοθελούς συμμόρφωσης των επιχειρήσεων.
Ως κριτήρια επιλογής των προς έλεγχο επιχειρήσεων λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, η επικινδυνότητα και η παραβατικότητα κάθε κλάδου δραστηριότητας, η απόδοση Φ.Π.Α., τα οικονομικά στοιχεία, η κατηγορία των τηρούμενων βιβλίων και η νομική μορφή των επιχειρήσεων, καθώς επίσης και τα δεδομένα που προκύπτουν από την αξιοποίηση όσων στοιχείων και πληροφοριών αντλούνται από τις τοπικές κοινωνίες σε σχέση με οικονομικές δραστηριότητες και συναλλαγές που δεν εμφανίζονται στα φορολογικά βιβλία και στοιχεία.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΥΠ.Ε.Ε., επιδιώκει και επιζητεί, όπου αυτό είναι εφικτό, τη συνεργασία φορέων επαγγελματικής και κοινωνικής δράσης καθώς και απλών πολιτών, έχοντας προς τούτο δημιουργήσει ιστοσελίδα στο διαδίκτυο και έχοντας γνωστοποιήσει στο ευρύ κοινό αριθμούς τηλεφώνων, μέσω των οποίων ο κάθε πολίτης δύναται να απευθύνεται στην υπηρεσία και να καταγγέλλει περιστατικά κατάργησης φορολογικών κλπ. διατάξεων.

                                                    Ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Αντώνιος Μπέζας   

 
        
 
©2004-2025 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::