|
Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.) μας έστειλε μια επιστολή, θέτοντας ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και σημαντικό θέμα για την Εκπαίδευση. Δημοσιεύουμε ολόκληρη την επιστολή και επισημαίνουμε ότι ο βουλευτής είναι στη διάθεση του Συλλόγου για συζήτηση και επεξεργασία της πρότασης.
« Ο ΠΕΣΥΘ είναι ο φορέας που εκπροσωπεί και προασπίζει τα δικαιώματα των πτυχιούχων θεατρολόγων στην Ελλάδα. Λειτουργεί από το 1995 και αριθμεί μέχρι στιγμής 800 μέλη, τα οποία είναι πτυχιούχοι όλων των τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των Ελληνικών ΑΕΙ, απόφοιτοι από αντίστοιχα τμήματα του εξωτερικού, καθώς και διδάκτορες και καθηγητές θεατρολογίας. Όταν πριν από 14 περίπου χρόνια ιδρύθηκαν στην Αθήνα και στην Πάτρα τα πρώτα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών, αλλά και στη Θεσσαλονίκη το Τμήμα Θεάτρου, και αργότερα το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, κανείς δεν μπορούσε να μιλήσει για επαγγελματικές προοπτικές των μελλοντικών, τότε, αποφοίτων αυτών των Τμημάτων, παρόλο που το σχετικό με την ίδρυσή τους νομικό πλαίσιο σαφώς αναφέρεται στο χώρο της εκπαίδευσης ως ενός από τους βασικούς χώρους υποδοχής τους. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει από τότε μέχρι σήμερα. Σημαντικό σταθμό αποτέλεσε η εκπόνηση του Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών Θεατρικής Αγωγής. Παρόλο όμως που το πρόγραμμα αυτό πολύ σοφά προέβλεπε την παρουσία των θεατρολόγων και τη συνέδεε με το εν λόγω μάθημα, η απασχόληση των θεατρολόγων ως ωρομισθίων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και, στην καλύτερη περίπτωση, αναπληρωτών (σε ελάχιστα Μουσικά Σχολεία), υπονόμευσε στη βάση του το όλο εγχείρημα, καθώς τους θέτει ευθύς εξ αρχής στο περιθώριο της σχολικής κοινότητας. Διαπιστώνοντας με λύπη μας τα παραπάνω, επιθυμούμε να διατυπώσουμε προς εφαρμογή του ανωτέρω Προγράμματος την εξής πρόταση: τη θέσπιση μίας (1) οργανικής θέσης θεατρολόγου ανά σχολική μονάδα στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό ο θεατρολόγος θα μπορέσει να ασχοληθεί με ένα αποκλειστικά σχολείο και να αναπτύξει απερίσπαστος τις σχέσεις του με τη σχολική κοινότητα, σε συνεργασία και με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Θα μπορέσει, επίσης, να ασχοληθεί υπεύθυνα όχι μόνο με τη διδασκαλία του μαθήματός του όπως ορίζεται από το πρόγραμμα σπουδών, αλλά και γενικότερα με τα πολιτιστικά θέματα και με τις καλλιτεχνικές και λοιπές συναφείς εκδηλώσεις του σχολείου. Κατά τον ίδιο τρόπο που, τουλάχιστον στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το κάθε μάθημα διδάσκεται από τον εξειδικευμένο επιστήμονα, χωρίς να αποκλείεται η συνεργασία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών κλάδων σε κοινά σχέδια εργασίας, πιστεύουμε πως επιβάλλεται και το μάθημα της θεατρικής αγωγής να διδάσκεται από τον μόνιμο θεατρολόγο του σχολείου, ο οποίος ως υπεύθυνος του μαθήματος θα συνεργάζεται, αφενός, με τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους εκπαιδευτικούς του σχολείου για τη διοργάνωση εκδηλώσεων ολόκληρης της σχολικής κοινότητας και, αφετέρου, θα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για θεατρικές εκδηλώσεις εντός ή και εκτός της σχολικής μονάδας (π.χ. στο πλαίσιο των «Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων»). Παρακαλούμε θερμά λοιπόν, όπως λάβετε σοβαρά υπόψη σας όλα τα παραπάνω και μεριμνήσετε με τρόπο τέτοιο, ώστε να έχουν πλέον οι Θεατρολόγοι τη θέση που τους αρμόζει μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Με εκτίμηση, Για τον Π.Ε.ΣΥ.Θ.
Η Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Αργυρώ Γιαλαμπρίνου Σοφία Καραγιάννη
|