Αρχική > Πολιτική Δραστηριότητα 2004-2007 > Βουλή > Κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις > ΕΡΩΤΗΣΗ 46 Η Διαμαρτυρία του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας.

Από την  πρόσφατη συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία προς τη Βουλή που έκαναν αστυνομικοί, πυροσβέστες και λιμενικοί όλων των βαθμίδων, προέκυψε έκφραση «απογοήτευσης για την εγκατάλειψη και τον εμπαιγμό που υφίστανται». Όπως ενημερωθήκαμε, διεκδικούν αναδιάρθρωση και αναβάθμιση υπηρεσιών, κάλυψη κενών οργανικών θέσεων, χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνων και ανθυγιεινών που είναι πάγια διεκδίκησή τους και προβάλλουν σειρά άλλων αιτημάτων, πολλά των οποίων κρίνονται ως δίκαια καθώς οι απαιτήσεις του κράτους και των πολιτών από τους άνδρες των Σωμάτων ασφαλείας αυξάνονται.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Την στιγμή που η Νέα Διακυβέρνηση αγωνίζεται σκληρά, μέσα σε εχθρικό περιβάλλον για να αποκαταστήσει σειρά προβληματικών καταστάσεων που εδώ και πολλά χρόνια ταλαιπωρούν τους έλληνες πολίτες και εργαζόμενους κάθε χώρου και με ιδιαίτερη ευαισθησία προσπαθεί να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον ώστε η χώρα να ξεφύγει από την πολυετή καθήλωση, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να ικανοποιήσει τα αιτήματα – ή έστω, μέρος αυτών- που διατυπώνονται στο χώρο των σωμάτων ασφαλείας ; Υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός και άμεση προοπτική για υλοποίηση νέων αποφάσεων που να βελτιώνουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζουν, εργάζονται και αποδίδουν το κρίσιμο , αναβαθμισμένο και απαραίτητο για όλη την κοινωνία έργο τους τα Σώματα Ασφαλείας ;

Σε απάντηση της με αριθ. 715/27.7.05 ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δημ. Κωνσταντάρας, σχετικά με το ανωτέρω θέμα σας γνωρίζουμε τα εξής:

Τα οικονομικά αιτήματα όλων των δημοσίων υπαλλήλων, όπως και των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, εξετάζονται κάθε φορά με βάση την κυβερνητική πολιτική για τους μισθούς και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Στην χάραξη της εισοδηματικής πολιτικής πρωταρχικό μέλημα είναι αφενός μεν η διασφάλιση του εισοδήματος των εργαζομένων και αφετέρου η εναρμόνισή της με τους στόχους της γενικότερης οικονομικής πολιτικής.

Ειδικότερα το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας μισθοδοτείτε με βάση ειδικό μισθολόγιο που περιλαμβάνεται στο κεφ. Ζ΄ του Ν. 3205/2003, κατά την κατάρτιση του οποίου ελήφθησαν υπόψη οι ειδικές συνθήκες απασχόλησης, η νυχτερινή απασχόληση, οι μετακινήσεις κ.λ.π. του προσωπικού αυτού. Για το λόγο αυτό διαμορφώνεται σε διαφορετική βάση από το αντίστοιχο των λοιπών δημοσίων υπαλλήλων και στα πλαίσια βαθμολογικής και μισθολογικής αντιστοιχίας μεταξύ όλων των βαθμών της ιεραρχίας του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας προς εκείνους του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων.

Το αίτημα για θέσπιση ποσοστού αύξησης 2% επί του βασικού μισθού ανά έτος για 4 χρόνια έχει γίνει δεκτό και επίκειται η σχετική νομοθετική ρύθμιση.Σας ενημερώνουμε τέλος ότι σύμφωνα με τον νόμο 3205/2003, η μέση ετήσια αύξηση που χορηγήθηκε από 1/1/2004 ανέρχεται σε 5,7%, στους βασικούς μισθούς του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και επιπλέον αυξήθηκαν από την ίδια ημερομηνία το επίδομα ειδικής απασχόλησης και η ειδική αποζημίωση για την πέραν του πενθημέρου απασχόληση κατά 40 ευρώ και 20 ευρώ αντίστοιχα τον μήνα. Επιπλέον, με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 336/2005 για την εισοδηματική πολιτική του έτους 2005 χορηγήθηκε αύξηση από 1.1.2005 κατά 3,6 στους βασικούς μισθούς των ανωτέρω.Εν πάση περιπτώσει, τα μισθολογικά αιτήματα του ανωτέρω προσωπικού θα ληφθούν υπόψη σε μελλοντική αναμόρφωση του ισχύοντος μισθολογίου.

Απάντηση Υπουργού Δημοσίας Τάξεως στην υπ’ αριθμ. 715/27.7.05 ερώτηση του Βουλευτή κ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ με θέμα Η Διαμαρτυρία του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας

Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, σε ότι μας αφορά, σας γνωρίζουμε ότι η επίλυση των προβλημάτων, που απασχολούν το σύνολο του προσωπικού, αποτελεί για το Υπουργείο μας αντικείμενο πρώτης προτεραιότητας, με στόχο τη βελτίωση της οικονομικής, επαγγελματικής και κοινωνικής θέσης και συνθηκών εργασίας του, ώστε να τηρηθούν στο ακέραιο οι δεσμεύσεις της Κυβέρνησης στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας και ό,τι υποσχεθήκαμε να γίνει πράξη.

Στο πλαίσιο αυτό, για την ικανοποίηση των προβαλλόμενων ρεαλιστικών και δίκαιων οικονομικών και θεσμικών  αιτημάτων του προσωπικού, είμαστε αποφασισμένοι, παρά τις όποιες οικονομικές δυσκολίες να συνεχίσουμε τον ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο με τις συνδικαλιστικές ενώσεις του στα πλαίσια της συνεργασίας μας με αυτές. Παραλλήλως καταβάλλονται προσπάθειες ώστε σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία, τα ανωτέρω προβαλλόμενα αιτήματα του προσωπικού να αντιμετωπισθούν σύμφωνα, βεβαίως με τις υφιστάμενες υπηρεσιακές και δημοσιονομικές δυνατότητες.

Ήδη η κυβέρνηση, πιστή στις εξαγγελίες  και δεσμεύσεις της για το ένστολο προσωπικό των Σωμάτων ασφαλείας, αποφάσισε, σε ανταπόδοση της επικινδυνότητας του επαγγέλματός του, τη χορήγηση, από 1.9.05 και για 4 έτη, 2% κατ’ έτος  στο βασικό μισθό του ανθυπολοχαγού, πλέον της εισοδηματικής πολιτικής επιλύοντας έτσι το χρονίζον αυτό θέμα πρόβλημα και ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα του προσωπικού αυτού  το οποίο οι προηγούμενες Κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αρνήθηκαν να ικανοποιήσουν παρά τις κατά καιρούς δεσμεύσεις τους.

Επίσης αποφασίσθηκε η ικανοποίηση του αιτήματος για την επέκταση των διατάξεων που αφορούν τη μάχιμη πενταετία σε όλο το ένστολο προσωπικό, ανεξαρτήτως του χρόνου κατάταξης του, ώστε αυ6τή να λογίζεται ως χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας αυξημένος στο διπλάσιο. Για την ρύθμιση των θεμάτων αυτών συνεργαζόμαστε με τα συναρμ΄0οδια Υπουργεία, ενώ εξετάζεται και το θέμα της βαθμολογικής εξέλιξης του πυροσβεστικού προσωπικού.

Σχετικά με την αναδιάρθρωση των αστυνομικών Υπηρεσιών, σας πληροφορούμε ότι μία από τις τομές που προωθεί το Υπουργείο μας, για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των αστυνομικών προβλημάτων και την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στον πολίτη, είναι και η αναδιάρθρωση – αναδιοργάνωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών, με βάση την χωροταξική κατανομή των Δήμων, τις σύγχρονες ανάγκες και τα νέα αστυνομικά δεδομένα.

Όμως η συγκεκριμένη διαδικασία λόγω της ευρύτερης του αντικειμένου της απαιτεί όπως είναι φυσικό, την προσεκτική, μεθοδική και υπεύθυνη αξιολόγηση όλων εκείνων των στοιχείων και δεδομένων, που κρίνονται απαραίτητα για την μόρφωση της πληρέστερης δυνατής εικόνας των αστυνομικών προβλημάτων κάθε περιοχής, προκειμένου να προκριθούν οι πλέον ορθολογικές,  αποτελεσματικές και με μακρόχρονη προοπτική καινοτόμες βελτιωτικές παρεμβάσεις, ενώ οι όποιες αποφάσεις ληφθούν θα επιδιωχθεί να συγκεντρώσουν την ευρύτερη δυνατή συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων. Επισημαίνεται ότι, με την ολοκλήρωση του προαναφερόμενου σχεδιασμού, συναρτάται η ανακατανομή της οργανικής δύναμης των αστυνομικών Υπηρεσιών, με βάση τα πληθυσμιακά δεδομένα και τα αστυνομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε περιοχή.

Σε ότι αφορά την ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος με προσωπικό, πρέπει να επισημάνουμε ότι οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες όλης της χώρας, σήμερα εμφανίζουν σημαντικά ελλείμματα σε προσωπικό, έναντι της οργανικής τους δύναμης, αφού η συνολική δύναμη του Πυροσβεστικού Σώματος είναι ελλειμματική κατά 25% περίπου. Η κατάσταση αυτή, όπως είναι γνωστό δε διαμορφώθηκε από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά είναι απότοκος της μη πρόσληψης νέων πυροσβεστικών επί αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να συσσωρευτεί αυτό το έλλειμμα, δεδομένου ότι δεν γίνεται αυτόματη πρόσληψη με την αποστρατεία κάποιων, όπως γίνεται στην Αστυνομία.

Για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής και ειδικότερα, για την περαιτέρω στελέχωση των πυροσβεστικών Υπηρεσιών και την άμεση κάλυψη μέρους των υπαρχουσών κενών οργανικών θέσεων πυροσβεστικού προσωπικού, προγραμματίζουμε την πρόσληψη πυροσβεστικών υπαλλήλων, μέσω διαγωνισμού που πρόκειται να προκηρυχθεί σύντομα, και ήδη από το αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος προωθούνται οι διαδικασίες για την εξασφάλιση των απαραίτητων, προς τούτο, προϋποθέσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται και αυτές για την τροποποίηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου πρόσληψης του μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού, με την καθιέρωση αντικειμενικότερου και αξιοκρατικότερου συστήματος, που θα προάγει το υπηρεσιακό συμφέρον προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Παράλληλα, επειδή θεωρούμε επιβεβλημένες τις διαρθρωτικές  αλλαγές  και τροποποιήσεις στη δομή και λειτουργία των πυροσβεστικών Υπηρεσιών, καθώς και την ορθολογικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, προωθούμε την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών αυτών με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και τα νέα δεδομένα και ήδη, για τη μελέτη και του θέματος αυτού, έχει συσταθεί στο Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος επιτροπή, οι εργασίες της οποίας βρίσκονται σε εξέλιξη.

Τέλος, στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας διαβιβάζουμε Φ/Ατης ερώτησης , προκειμένου να σας ενημερώσει για τα θέματα αρμοδιότητας του.

Απάντηση Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας στην υπ’ αριθμ. 715/27.7.05 ερώτηση του Βουλευτή κ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ με θέμα Η Διαμαρτυρία του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας

Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, και αφορά την αναδιάρθρωση και αναβάθμιση υπηρεσιών, και λοιπά αιτήματα του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας, σας γνωρίζουμε ότι αρμόδια να σας απαντήσουν είναι τα συνερωτώμενα υπουργεία Δημόσίας Τάξης και Εθνικής  Οικονομίας και Οικονομικών

Απάντηση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννη, σε ερώτηση του βουλευτή κ. Δ. Κωνσταντάρα, αναφορικά με αιτήματα προσωπικού Ασφαλείας Σωμάτων.


Σε απάντηση της αριθ. πρωτ  7017/4/5365/11-08-2005 ερώτησης του Βουλευτή κ. Δ. Κωνσταντάρα, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων και μας διαβιβάστηκε με το ανωτέρω σχετικό, σας γνωρίζουμε τ’ ακόλουθα:
1. Σχετικό έγγραφο του ΥΕΝ προς τα Υπουργεία Εσωτερικών
Δημόσιας  Διοίκησης και Οικονομίας και Οικονομικών ζητήθηκε η πρόσληψη στο Λιμενικό Σώμα 730 ατόμων. Το αίτημα αυτό θα εξεταστεί στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του προϋπολογισμού.
2. Η στελέχωση των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών
του ΥΕΝ πραγματοποιείται με βάση τον κανονισμό 65 του Λ.Σ. «Κατανομή Προσωπικού Λ.Σ.», ο οποίος κυρώθηκε με την Υπουργική απόφαση 111.8/49/2002(Β΄344). Η εν λόγω απόφαση προβλέπει 10.156 οργανικές θέσεις στελεχών, ενώ η πραγματική σημερινή δύναμη του Λ.Σ. αποτελείται από 7.400 άτομα περίπου. Ως εκ τούτου, ο υπολογισμός της προβλεπόμενης οργανικής δύναμης εκάστης μονάδας γίνεται με βάση το 75% της τελικής οργανικής δύναμης των 10.156 ατόμων.
3. Με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία των περιφερειακών
Υπηρεσιών και την  περαιτέρω ενίσχυσή τους, προς κάλυψη των υφιστάμενων αναγκών και των κενών οργανικών θέσεων, το αρμόδιο Συμβούλιο Μεταθέσεων στο πλαίσιο των τακτικών μεταθέσεων 2005, προγραμμάτισε την ανακατανομή του προσωπικού Λ.Σ. αφού έλαβε υπόψη του τις διατάξεις του π.δ. 190/2003(Α΄145), τις υφιστάμενες κενές θέσεις σε Υπηρεσίες του ΥΕΝ καθώς και την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση των μετατιθεμένων.
 4. Στόχος του ΥΕΝ η σταδιακή κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων όλων των Λιμενικών Αρχών, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να λειτουργούν με το προβλεπόμενο ποσοστό (75%) της τελικής οργανικής τους δύναμης.
 5. Το ΥΕΝ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να προάγει την οικονομική κατάσταση των υπηρετούντων στο Λ.Σ. και να αναβαθμίσει τις υποδομές σε μέσα και εγκαταστάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών υπό τις οποίες εργάζονται τα στελέχη του Λ.Σ.
 6. Αιτήματα οικονομικής φύσεως ανήκουν στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.         

 
        
 
©2004-2025 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::