Αρχική > Άρθρα > Άρθρα στη ''Χώρα'' > Αν θέλεις, έχεις αποτελέσματα.

 

Ο Μιχάλης Λιάπης το έχει «πιάσει» το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας και το προχωρεί καλά με συνέπεια να εμφανίζεται – και να είναι- αποτελεσματικός, τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Και για να αποφεύγονται τα όποια «συμπεράσματα» λόγω της διπλής μου ιδιότητας, του βουλευτού και του αρθρογράφου, έχω ξαναγράψει υπέρ των σωστών ενεργειών του κ. Λιάπη, όπως άλλωστε και εναντίον του όποτε πίστευα ότι κάνει λάθος. Γι αυτό και έχω υποβάλει και ερωτήσεις για το Υπουργείο του στη Βουλή, «ζορίζοντάς» τον ίσως αλλά ασκώντας κοινοβουλευτικό έλεγχο, μια ύψιστη διαδικασία του πολιτεύματος που δεν «σηκώνει» ούτε φιλίες, ούτε συμπάθειες.
Αλλά ο άνθρωπος είναι καλός υπουργός, πώς να το κάνουμε. Και διαβάστε σας παρακαλώ τη δήλωσή του μετά την προχτεσινή, δεύτερη σύσκεψη που έκανε για την Οδική Ασφάλεια: « Τα ατυχήματα δεν οφείλονται στην τύχη αλλά στην κακή οδήγηση. Οφείλονται πρωτίστως στα ανθρώπινα λάθη. Στην παραβίαση βασικών κανόνων οδήγησης, στον «ωχαδελφισμό», στην δήθεν μαγκιά. Πρέπει να σας πω ότι, εάν φοράμε κράνη, βάζουμε τις ζώνες μας, δεν παραβιάζουμε τα όρια ταχύτητας και δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, τότε ακαριαία οι θάνατοι από τα ατυχήματα πέφτουν περισσότερο από 50%.»
Μπορεί να έχω και τις διαφωνίες μου, μπορεί να θεωρώ την κατάσταση του οδικού τάπητα, την ελλιπή σηματοδότηση ,την έλλειψη αστυνόμευσης , την αντικοινωνική συμπεριφορά των δικυκλιστών και των «επαγγελματιών» και τα κακά συνεργεία αυτοκινήτων ως εξίσου σημαντικούς παράγοντες αλλά ο άνθρωπος έχει δίκιο. Κι όχι μόνο αυτό: Ξέρει να πει αυτά που θέλει με σημερινές , σταράτες και σύγχρονες κουβέντες.
Αλλά ο Μιχάλης Λιάπης βγαίνει κερδισμένος κι από άλλο ένα στοιχείο της ακομπλεξάριστης προσωπικότητάς του: Ξέρει να διαλέγει συνεργάτες και ξέρει ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ. Κάτι που δυστυχώς ΔΕΝ συμβαίνει σε άλλα υπουργεία και μεγάλους φορείς και εταιρίες του Δημοσίου ή του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.
Και θα αποδειχτεί επιτυχημένος υπουργός γιατί όχι μόνο έφτιαξε την ομάδα για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και τη στελέχωσε με διαλεχτούς ανθρώπους και ειδικούς που ξέρουν το θέμα, αλλά την συγκαλεί κι όλας! Τους βρήκε, τους επέλεξε, έδειξε την ανωτερότητά του και δεν φοβήθηκε να τους βάλει δίπλα του και τώρα, τους βάζει να δουλέψουν για το κοινό καλό.
Ποιοι μετέχουν στην ομάδα: ο συγκοινωνιολόγος ΓΓ του Υπουργείου Γιάννης.Γκόλιας οι καθηγητές του Πολυτεχνείου κκ Κανελαϊδης και Φραντζεσκάκης, οι  εκπρόσωποι οργανώσεων για την οδική ασφάλεια (ΕΛΠΑ κ Δεσποτόπουλος, «ΠΕΖΗ» κ Σκλαβούνος, «ΕΥΘΥΤΑ» κ Θεοδώρου,  «Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος» κα Ι.  Κυριαζή,) ο Τάσος Μαρκουίζος – «Ιαβέρης», οδηγός αγώνων , ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΕ κ.Θ. Γαζούλης, ο δημοσιογράφος κ. Κ. Καββαθάς και ο βουλευτής- δημοσιογράφος  κ. Άρης Σταθάκης.
Ανάμεσα στις  « δράσεις του Υπουργείου Μεταφορών  για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας  - που επικεντρώνονται σε πέντε άξονες- πρέπει να επισημάνω ότι υπάρχουν :
1. Η Ριζική αναδιοργάνωση του συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης( συστηματική εκπαίδευση και  εξέταση των υποψηφίων οδηγών»
2. Η  Συντονισμένη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού, αφού τα όποια μέτρα για την οδική ασφάλεια απαιτούν τη συστηματική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού.
3. Ο συντονισμός ενεργειών με στόχο την αύξηση της ασφάλειας των οχημάτων, με  συστηματικό και λεπτομερή τεχνικό έλεγχο των οχημάτων και του εξοπλισμού τους με μέσα που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών.
4. Κι ακόμα δυο θέματα άκρως παραμελημένα επί χρόνια: Ο εντοπισμός των επικίνδυνων θέσεων του δικτύου και η άρση των αιτιών επικινδυνότητας , κάτι που θα περιορίσει σημαντικά τα ατυχήματα που οφείλονται σε επιμέρους παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την υποδομή του οδικού δικτύου. Και τέλος – επί τέλους- η συντήρηση του οδικού δικτύου.
Δόξα σοι ο Θεός!

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::