Έγιναν συνολικά τρεις συνεδριάσεις, στις 27 και 28 Ιουνίου. Στη δεύτερη, έγινε δημόσια ακρόαση ενδιαφερομένων φορέων και ακούστηκαν οι θέσεις και απόψεις της ΕΣΗΕΑ, της ΠΟΣΠΕΡΤ και άλλων φορέων που έχουν σχέση με ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς.
Το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην Ολομέλεια προς ψήφιση εντός των προσεχών ημερών.
Το νομοσχέδιο έφερε στην Επιτροπή ο Υπουργός Επικρατείας Θ. Ρουσόπουλος και εισηγητής από πλευράς Νέας Δημοκρατίας ήταν ο βουλευτής Ανδρέας Λυκουρέντζος και από το ΠΑΣΟΚ ο Τηλέμαχος Χυτήρης.
Ο Υπουργός Επικρατείας Θόδωρος Ρουσόπουλος ακούει τον εισηγητλη της αντιπολίτευσης.
Οι διατάξεις του σχεδίου νόμου αποσκοπούν, σύμφωνα με τη συνταγματική επιταγή, στην πολυφωνία στην ενημέρωση και στην πληροφόρηση, στην αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, στην ποιοτική στάθμη των προγραμμάτων, καθώς και στη διαφάνεια και τον υγιή ανταγωνισμό στο χώρο των μέσων ενημέρωσης. Με το νομοσχέδιο ρυθμίζεται:
α) η συγκέντρωση στο χώρο των επιχειρήσεων ΜΜΕ.
β) η διαδικασία χορήγησης αδειών για την ίδρυση, εγκατάσταση και λειτουργία τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών ελεύθερης λήψης, το σήμα των οποίων εκπέμπεται με επίγεια αναλογική μέθοδο (αναλογική τηλεόραση) και το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει αυτές τις μεταδόσεις.
γ) η εκπομπή επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης.
δ) η παροχή ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων, που δεν χρησιμοποιούν ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες (ADSL, WiMax).
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου και μιλώντας στην Επιτροπή, την Τετάρτη 27 Ιουνίου, ο βουλευτής της Α΄Αθηνών Δημήτρης Κωνσταντάρας είπε:
"Κυρία πρόεδρε, θα υπερψηφίσω το νοµοσχέδιο και το αναφέρω για να πω µερικά πράγµατα στη συνέχεια, μια και έχω εργαστεί επί 34 χρόνια στο χώρο των ΜΜΕ και έχοντας παρακολουθήσει όλες τις θετικές και τις αρνητικές εξελίξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, στους οποίους είτε εργάστηκα είτε έτσι και αλλιώς παρακολουθούσα. Αισθάνομαι ικανοποίηση γιατί έφτασε στα χέρια μας ένα νομοσχέδιο, το οποίο έπρεπε να είχαμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια και γιατί κάτι τέτοιο γίνεται επί των ημερών της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ. Χυτήρης μίλησε πολύ ωραία, αλλά ξέχασε να μας πει τι προτείνει το κόμμα του, το οποίο τόσα χρόνια άφηνε απλώς το χρόνο να κυλά και εκμεταλλευόταν την κατάσταση. Εδώ υπάρχει μια αλήθεια, την οποία εμμέσως παραδέχτηκαν και άλλοι συνάδελφοι από το χώρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Θα θέλατε να περάσει αυτό το νομοσχέδιο, όμως, θα θέλατε να το είχατε περάσει εσείς.
Ο Δημήτρης Κωνσταντάρας κατά την παρέμβασή του.
Αν με ρώτούσε κάποιος πώς θα το έφτιαχνα εγώ αυτό το νομοσχέδιο, ενδεχομένως θα προέβαλα αρκετές διαφορετικές απόψεις, προσωπικές ίσως. Όλα όμως, έρχονται σε δεύτερη μοίρα μπροστά στην ύπαρξη του νομοσχεδίου, το οποίο, παρ' ότι έχει κάποια σημεία τα οποία πρέπει να συζητηθούν, είναι ήδη νομοσχέδιο. Γι΄αυτό πρέπει να το επεξεργαστούμε όσο πιο αναλυτικά μπορούμε, χωρίς αγκυλωτικές σκέψεις και πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες και χωρίς ν' αφήσουμε την όποια αντιπολιτευτική μας διάθεση να γίνει πρωτεύουσα.
Άκουσα προσεκτικά την κυρία Κανέλλη, η οποία κατέληξε πάλι με αφορισμό και απαξίωση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, χρειαζόμαστε αυτό το νομοσχέδιο και το φέραμε στη Βουλή.
Αρχικά θα ήθελα να προσφέρω μια συνηγορία στην πρόταση του κυρίου Γκιουλέκα και του κυρίου Κιλτίδη για τη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης. Είναι ένας ιστορικός σταθμός. Ας το ερευνήσουμε αυτό.
Μέσα από αυτό το νομοσχέδιο, για πρώτη φορά μιλάμε για τη δεσπόζουσα θέση και την κατάχρηση της, που συνεπάγεται τη λήψη μέτρων και την επιβολή κυρώσεων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί ανταγωνισμού. Απαγορεύεται η συγκέντρωση επιχειρήσεων είτε στην περίπτωση που διαπιστώνεται κατοχή δεσπόζουσας θέσης είτε σε περίπτωση που αποκτάται δεσπόζουσα θέση λόγω της συγκεντρώσεως. Επίσης, καθιερώνεται, η απαγόρευση ελέγχου περισσοτέρων τους ενός ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης της ίδιας μορφής. Όποιος διαφωνεί ας κάνει πρόταση.
Όσον αφορά το προσωπικό υπάρχει νόμος. Οι σταθμοί οφείλουν να απασχολούν συγκεκριμένο ετήσιο μέσο όρο προσωπικού πλήρους απασχόλησης, σε θέσεις δημοσιογράφων, τεχνικού προσωπικού και διοικητικού προσωπικού, με σύμβαση εργασίας, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στη σχετική εργατική και κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία. Υπάρχει ελάχιστο προσωπικό που οφείλουν να απασχολούν.
Στην παράγραφο που αναφέρεται στο αντάλλαγμα, δηλαδή ενοίκιο για τους τηλεοπτικούσ σταθμούς εθνικής εμβέλειας, και αναλόγως του είδους τους, προβλέπονται τα ακριβή ποσά του ετησίου οικονομικού ανταλλάγματος υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. Για παράδειγμα, για τους βασικούς ενημερωτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου προβλέπονται 2.600.000 €.
Στην παράγραφο για την αρνητική αξιολόγηση αναφέρεται ότι αξιολογούνται αρνητικά οι επιβληθείσες διοικητικές κυρώσεις από το Ε.Σ.Ρ. για το πρόγραμμα του σταθμού.
Στην παράγραφο για τη συγχώνευση, υπάρχουν έννοιες τις οποίες ακούμε, τις διαβλαζουμε, τις φράφουμε και τώρα τις βλέπουμε μέσα στο σχέδιο νόμου. Γίνονατι ποραγματικότητα. Αξιολογείται η συγχώνευση δύο ή περισσοτέρων νομικών προσώπων που λειτουργούν νομίμως τηλεοπτικούς ή ραδιοφωνικούς σταθμούς. Υπάρχει διαφορετική άποψη; Ας την ακούσουμε.
Για την οικονομική βιωσιμότητα αξιολογούμε, κύριε Υπουργέ, και πολύ καλά κάνουμε την οικονομική βιωσιμότητα του υποψηφίου για άδεια σταθμού, την οικονομική κατάσταση και το σχέδιό του για τη μελλοντική λειτουργία της επιχείρησης. έτσι θα μπορούσαμε να έχουμε βιώσιμες επιχειρήσεις στο χώρο των ΜΜΕ. Αν έχουμε άλλη πρόταση, ας την ακούσουμε.
Σχολιάζοντας όλη αυτή την αντίθεση που έχει δει το φως της δημοσιότητας για το άρθρο 17, παράγραφος 2 που αφορά τη θυγατρική εταιρία της ΕΡΤ Α.Ε.., αν και δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος από τη λειτουργία της Δημόσιας Τηλεόρασης επί πολλά χρόνια, η ΕΡΤ δεν παύει να είναι και δικό μου σπίτι και την πονάω, αφού την υπηρέτησα 17 ολόκληρα χρόνια και τελικά απολύθηκα. Θεωρούσα, λοιπόν, και θεωρώ ότι δεν υπάρχει αποχρών λόγος να συμμετέχουν ιδιωτικοί φορείς στη νέα θυγατρική εταιρία. Ίσως όμως για λόγους στρατηγικής που αναγνωρίζω, να χρειάζεται αυτή η συμμετοχή υπό όρους με μικρότερο ποσοστό, όπως προβέπεται και χωρίς διαφορές, κυρίως, στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στη μεν και τη δε εταιρεία.
Επαναλαμβάνω ότι υπερψηφίζω το νομοσχέδιο."