Η Διαρκής Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, συνεδρίασε την Πέμπτη, 10 Μαίου, στις 2 το μεσημέρι με θέματα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση των σχεδίων νόμων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης:
α. Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εσωτερικών της Αλβανικής Δημοκρατίας για τη συνεργασία των Πυροσβεστικών Σωμάτων των δύο χωρών σε θέματα αρμοδιότητάς τους και β. Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Πακιστάν, περί συνεργασίας στην καταπολέμηση του εγκλήματος, ιδιαίτερα της τρομοκρατίας, της παράνομης διακίνησης ναρκωτικών και του οργανωμένου εγκλήματος. Εισηγητές ήταν οι Δημήτρης Κωνσταντάρας από τη Νέα Δημοκρατία και Άγγελος Μανωλάκης από το ΠΑΣΟΚ.
Ο Δημήτρης Κωνσταντάρας, είπε μεταξύ άλλων :
Για το πρώτο θέμα :
« Στις 27 Μαΐου του 2006 στα Γιάννινα, συμφωνήθηκε η συνεργασία των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Ελλάδας και της Αλβανίας και σήμερα, καλούμεθα να κυρώσουμε τη συμφωνία. Οι Έλληνες Πυροσβέστες είναι θαυμάσιοι, άρτια εκπαιδευμένοι επαγγελματίες και το Πυροσβεστικό μας Σώμα διαθέτει εμπειρία, τεχνογνωσία και υλικοτεχνικές υποδομές, έχει ήδη αναπτύξει τη συνεργασία του με τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες άλλων χωρών και είναι καταξιωμένο σε διεθνές επίπεδο. Αλλά η σημερινή συμφωνία συνεργασίας με την Αλβανία που καλούμεθα να κυρώσουμε, πέρα από τα προβλεπόμενα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, φυσικών καταστροφών, καταστροφών που οφείλονται σε ανθρώπινες δραστηριότητες, υπάρχει και το άϋλο, αλλά ιδιαιτέρως σημαντικό κέρδος της ανάπτυξης των φιλικών σχέσεων των δύο κρατών σε επίπεδο ανθρώπινο, καθημερινό.
Τα κυριότερα σημεία των άρθρων : Το πρώτο άρθρο αναφέρει τομείς και δραστηριότητες για συνεργασία από τα Πυροσβεστικά Σώματα των δύο Κρατών, το δεύτερο καθορίζει διαδικασίες που θα ακολουθούνται σε περιπτώσεις που ζητείται η συνδρομή του ενός μέρους προς το άλλο, το τρίτο άρθρο τα των αποζημιώσεων και της νομοθεσίας των 2 κρατών σε περιπτώσεις θανάτου ή τραυματισμού ή απώλειας πυροσβεστικού εξοπλισμού. Το τέταρτο άρθρο διευκρινίζει ότι η εφαρμογή της Συμφωνίας υπόκεινται στην εσωτερική νομοθεσία των 2 κρατών, ανεξάρτητα από άλλα δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από άλλες διεθνείς συμφωνίες, το πέμπτο τις περιπτώσεις που τα Συμβαλλόμενα Μέρη μπορούν να αρνηθούν τη συνεργασία ενώ το έκτο ορίζει διμερείς ετήσιες συναντήσεις σε επίπεδο Αρχηγών των Σωμάτων. Για την υλοποίηση της Συμφωνίας τα Συμβαλλόμενα Μέρη καλούνται να υπογράψουν Πρωτόκολλο ισχύος 1-2 ετών, στο οποίο θα γίνεται αναλυτική αναφορά όλων των όρων και προϋποθέσεων για την καλύτερη εφαρμογή των δραστηριοτήτων που περιέχονται στη Συμφωνία, σύμφωνα με το περιεχόμενο του έβδομου άρθρου. Το άρθρο 8 είναι πολύ σημαντικό αφού ορίζει ότι με την έναρξη του παρόντος, κλιμάκιο Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδος μπορεί να αποσταλεί στην Αλβανία με σκοπό την αναδιοργάνωση και εκσυγχρονισμό του Πυροσβεστικού Σώματος Αλβανίας με την προϋπόθεση βέβαια να υπάρξει τέτοιο αίτημα από την πλευρά της Αλβανίας».
Για το Δεύτερο Θέμα :
« Απειλούμαστε ως χώρα και ως κοινωνία από την τρομοκρατία, από τη διακίνηση ναρκωτικών και από το οργανωμένο έγκλημα και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάτι πρέπει να κάνουμε γι αυτό, κάτι πρέπει να κάνουμε συνεχώς αλλά και καταστατικά…πρέπει να βρισκόμαστε σε συνεχή εγρήγορση αλλά πρέπει να έχουμε και καλά θωρακισμένους θεσμούς και πλαίσιο. Διότι είναι γνωστή σε όλους η αλματώδης ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο της τρομοκρατίας, της παραγωγής και διακίνησης ναρκωτικών, του οργανωμένου εγκλήματος και κάθε είδους εγκληματικών δραστηριοτήτων. Αλλά για την αντιμετώπισή τους δυστυχώς δε φτάνει η βούληση και η προσπάθεια κάθε κράτους ξεχωριστά.
Χρειάζεται η διεθνής αλλά και η διμερής συνεργασία των κρατών. Το Πακιστάν για διάφορους λόγους - γεωγραφικής θέσης και οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών συνθηκών στην περιοχή του έχει καταστεί κέντρο διακίνησης ναρκωτικών, λαθρομεταναστών καθώς και εγκατάστασης κάθε είδους εγκληματικών δικτύων στο έδαφός του.
Πρέπει λοιπόν, όλα τα Κράτη που έχουν την δυνατότητα, να βοηθήσουν τις αρχές του Πακιστάν στον αγώνα τους εναντίον του οργανωμένου εγκλήματος.
Σ’ αυτό το πλαίσιο λοιπόν υπογράφηκε στο Ισλαμαμπάντ στις 12 Μαΐου 2005 η συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Πακιστάν για αμοιβαία συνεργασία και υποστήριξη στην αντιμετώπιση των παραπάνω «προκλήσεων». Στα άρθρα της Συμφωνίας ορίζεται ότι τα Μέρη θα παρέχουν αμοιβαία βοήθεια όπως καθορίζεται από την εθνική τους νομοθεσία. (Άρθρο 1).
Μερικοί απ’ τους τομείς είναι η καταπολέμηση της διεθνούς τρομοκρατίας, του οργανωμένου εγκλήματος, της καλλιέργειας και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών, του λαθρεμπορίου όπλων, της παράνομης μετανάστευσης και διακίνησης ανθρώπων και των εγκλημάτων κατά της ανθρώπινης ζωής, υγείας, ελευθερίας και σεξουαλικής ακεραιότητας. Τρίτο άρθρο. Με ποιους τρόπους ; Μερικοί απ’ αυτούς: ανταλλαγή πληροφοριών, γνώσεων και εμπειριών σε τεχνολογία, μέσα εγκληματολογικής έρευνας, υλικής και τεχνικής υποστήριξης διαφόρων Υπηρεσιών ελέγχου εγγράφων καθώς και η ενημέρωση για τις νέες μεθόδους που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή ναρκωτικών και ψυχοτρόπων ουσιών. Το τέταρτο άρθρο προβλέπει συναντήσεις εμπειρογνωμόνων, το πέμπτο διευκρινίζει πότε ένα Μέρος μπορεί να αρνηθεί συνολικώς ή μερικώς τη συνεργασία ( για την Ελληνική Δημοκρατία είναι η Διεύθυνση Διεθνούς Αστυνομικής Συνεργασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης) και το έκτο προβλέπει σύσταση Συντονιστικής Επιτροπής για την εφαρμογή της συμφωνίας. Τα μέρη είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν όλους τους νόμους και τις διατάξεις της εθνικής τους νομοθεσίας που αφορούν την προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά τις ανταλλαγές πληροφοριών. Η Συμφωνία δεν επηρεάζει δικαιώματα και υποχρεώσεις των Μερών που προκύπτουν από άλλες διεθνείς συμφωνίες τους. (Άρθρα 7 και 8).
|