Αρχική > Πολιτική Δραστηριότητα 2004-2007 > Βουλή > Κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις > ΕΡΩΤΗΣΗ 100 ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ- ΠΑΓΙΔΕΣ

Από τη μελέτη απάντησης (7017/4/6820) του ΥΔΤ, σε ερωτήσεις των βουλευτών Κανέλλη, Σκυλάκου και Μπόλαρη, για παράνομες «δολοφονικές» διαφημιστικές πινακίδες στους εθνικούς οδικούς άξονες, προκύπτει ότι από 6.046 που καταμετρήθηκαν, 5.159 παραμένουν παράνομα στις θέσεις τους.

Φυσικά, εγκυμονούν καθημερινά κινδύνους, για την ζωή χιλιάδων οδηγών. Ευθύνες προκύπτουν, επίσης, για 23 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που - εν γνώσει τους παράνομα-  έχουν χορηγήσει άδειες για την τοποθέτηση υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων σε οδικά δίκτυα των περιοχών τους.

Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία και καταγγελίες, που προέκυψαν ύστερα από έρευνα , σε πάρκα, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας κλπ, εγκαθίστανται συστηματικά και παράνομα, γιγάντιες διαφημιστικές πινακίδες, για τον φωτισμό των οποίων μάλιστα, η ΔΕΗ καταγγέλλει περιπτώσεις  ρευματοκλοπής!

Δεδομένης της ανθρώπινης αλλά και πολιτικής ευαισθησίας τους απέναντι στο δράμα συμπολιτών μας , που συστηματικά καταγγέλλουν και τεκμηριώνουν θανατηφόρα δυστυχήματα λόγω των πινακίδων,


Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί  Δικαιοσύνης κ.Παπαληγούρας, Μεταφορών κ. Λιάπης,  Δημ. Διοίκησης κ. Παυλόπουλος και Δημόσιας Τάξης κ. Πολύδωρας:

- Που οφείλεται η επί χρόνια «αδυναμία»  της Πολιτείας να εφαρμόσει την Κοινοτική και Εθνική νομοθεσία, που χαρακτηρίζουν τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες «ρύπους» και απαιτούν το ξήλωμα τους ;   

- Γιατί αυτή  η «σιωπηλή αναστολή» του μέτρου αποξήλωσης μετά το 2004, παρά τη επίσημη θέση και  το επείγον σήμα του Υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης  προς πάντα αρμόδιο ;

- Γιατί το Υπ. Δημόσιας Τάξης «απλώς διαπιστώνει» την παρανομία ;

- Ποιος εισηγήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών, να χρησιμοποιήσει παράνομες υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες, για την εκστρατεία του «Προσοχή στις διαβάσεις τραίνων»,  παρασύροντας ενδεχομένως τον εγνωσμένα ιδιαιτέρως ευαίσθητο Υπουργό;

- Τι απέγιναν οι καταγγελίες στελεχών της ΔΕΗ για ρευματοκλοπή και  ποιες ενέργειες έγιναν;    

- Υπήρξαν – και ισχύουν;- ,ποιες και με ποιους όρους συμβάσεις 23 Ο.Τ.Α. και εταιριών για την χορήγηση αδειών εγκατάστασης παράνομων  διαφημιστικών πινακίδων;             
 
 
Απάντηση του Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Αναστάση Π. Παπαληγούρα στην Ερώτηση του Βουλευτή Δημήτρη Κωνσταντάρα για τις διαφημιστικές πινακίδες.
 
Σε απάντηση της παραπάνω Ερώτησης και κατά το μέρος που εμπίπτει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Δικαιοσύνης, παρακαλώ να ενημερώσετε τον κ. Βουλευτή ότι από το υπ΄αριθμ. πρωτ. 103732/9-5-2007 έγγραφο  της Εισαγγελείας Πρωτοδικών Αθηνών προκύπτουν τα εξής:

1. Κατόπιν υποβολής της υπ’ αριθμ. 4987/18-5-2004 αναφοράς του ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με παράνομη ηλεκτροδότηση διαφημιστικών πινακίδων επί της λεωφόρου Κηφισού 150, σχηματίσθηκε η με Αριθμό Βιβλίου Μηνύσεων 104/11174 προκαταρκτική δικογραφία. Η δικογραφία αυτή, με ειδικό αριθμό ΕΓ 121-05/5, εκκρεμεί από την 4- 1-2007 ενώπιον του Αστυνομικού Τμήματος Ελληνικού για την διενέργεια συμπληρωματικής πρακαταρκτικής εξέτασης προς διακρίβωση τυχόν τέλεσης αξιόποινων πράξεων.

2.Κατόπιν υποβολής της υπ΄αριθμ. πρωτ.4960/7-5-2004 αναφοράς του ΥΠΕΧΩΔΕ, σχετικά με την παράνομη ηλεκτροδότηση διαφημιστικών πινακίδων στο Φλοίσβο του Π. Φαλήρου, σχηματίσθηκε η με αριθμό Βιβλίου Μηνύσεων Β04/2225 προκαταρκτική δικογραφία. Μετά το πέρας της προκαταρκτικής εξέτασης από το Τμήμα Ασφαλείας Π. Φαλήρου, ασκήθηκε ποινική δίωξη για κλοπή ηλεκτρικής ενέργειας κατά συναυτουργία σε βάρος δύο ατόμων. Η υπόθεση αυτή, κατόπιν αναβολής, έχει ορισθεί να εκδικασθεί ενώπιον του Γ΄ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών κατά δικάσιμο της 20ης – 1-2008.

3. Κατόπιν υποβολής της υπ’ αριθμ. πρωτ. 5334/12-3-2005 αναφοράς του ΥΠΕΧΩΔΕ, σχετικά με παράνομη ηλεκτροδότηση διαφημιστικών πινακίδων επί των λεωφόρων Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος, σχηματίσθηκε η με Αριθμό Βιβλίου Μηνύσεων Ζ05/10568 δικογραφία. Η δικογραφία αυτή τέθηκε στα αρχίο την 8η -11-2005, σύμφωνα με το άρθρο 31 παρ. 1 και 3 του Νόμου 3346/2005 <<Επιτάχυνση της διαδικασίας ενώπιον των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και άλλες διατάξεις>>.

4. Κατόπιν υποβολής της υπ’ αριθμ. Πρωτ. 11508/20-12-2005 αναφοράς του ΥΠΕΧΩΔΕ, σχετικά με παράνομη ηλεκτροδότηση διαφημιστικών πινακίδων, σχηματίσθηκε η με Αριθμό Βιβλίου Μηνύσεων Θ06/6002  προκαταρκτική δικογραφία. Αφού περατώθηκε η πρτοκαταρκτική εξέταση από τον 24ο Πταισματοδίκη Αθηνών, η δικογραφία, με ειδικό αριθμό ΕΓ. 136-07/91, εκκρεμεί προς επεξεργασία ενώπιον του Εισαγγελέως την 6- 2-2007.

5. Κατόπιν υποβολής της υπ΄ αριθμ. πρωτ.12396/7-12-2006 αναφοράς του ΥΠΕΧΩΔΕ, σχετικά με παράνομη ηλεκτροδότηση διαφημιστικών πινακίδων στη Φιλοθέη, σχηματίσθηκε η με Αριθμό Βιβλίου Μηνύσεων Γ 07/1429 προκαταρκτική δικογραφία. Η δικογραφία αυτή διαβιβάσθηκε την 29η-3-2007 στον Πταισματοδίκη Χαλανδρίου για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προς διακρίβωση τυχόν τέλεσης αξιόποινων πράξεων.

Επισημαίνεται ότι, αυτονόητα, κατά συνταγματική επιταγή, το Υπουργείο Δικαιοσύνης δεν παρεμβαίνει στο δικαιοδοτικό έργο της ανεξάρτητης Δικαιοσύνης.

Για τα υπόλοιπα ζητήματα της συγκεκριμένης Ερώτησης, αρμόδια να απαντήσουν είναι τα συνερωτώμενα Υπουργεία, καθώς και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, στο οποίο διαβιβάζεται αντίγραφο της Ερώτησης.
    

Απάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη στην Ερώτηση του Βουλευτή κ. Δημήτρη Κωνσταντάρα για τις διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους.
 
Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δημήτρης  Κωνσταντάρας, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:

Πρωταρχική αποστολή του Υπ.Μ.Ε. είναι η μείωση των τροχαίων οδικών ατυχημάτων και η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Για το σκοπό αυτό άλλωστε σύμφωνα με το «Στρατηγικό Σχέδιο για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, 2006 – 2010», στόχος για το Υπουργείο είναι η μέσω ολοκληρωμένων και συντονισμένων δράσεων, μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα κατά 50% έως το 2010, σε σχέση με το έτος – βάση 2000.

Στα πλαίσια αυτά, ανασυγκροτείται η Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, για τον αποτελεσματικότερο συντονισμό όλων των συναφών πολιτικών δράσεων για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας.

Η τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν.2696/1999, ΦΕΚ Α’ 57, όπως ισχύει) από όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου αποτελεί αναγκαίο όρο για την επίτευξη του ως άνω στόχου. Η τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων αποτελεί μια από τις αιτίες τροχαίων ατυχημάτων και το Υπ.Μ.Ε., από κοινού με τους αρμόδιους φορείς για την αφαίρεση, εξάλειψη ή θέσης εκτός λειτουργίας των πινακίδων αυτών, μεριμνά για την τήρηση των σχετικών διατάξεων, συμμορφούμενο στις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ 909/07 και 910/07.
 
Επίσης, ερευνάται το ενδεχόμενο, διαφημιστικές εταιρείες, συνεργαζόμενες με Οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπ.Μ.Ε., να προέβησαν σε ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων κατά παρέκκλιση του νόμου. Στην περίπτωση αυτή, εξετάζεται η απόδοση ευθυνών.

Κατά νόμο αρμόδιοι φορείς, εξάλλου, (Ν. 2696/1999 και Ν. 2130/1993), και σύμφωνα με πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 1766/2005, Στε 1274/2005), για την απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων είναι οι ΟΤΑ στην περιφέρεια των οποίων έγινε η παράβαση και, κατά δεύτερο λόγο και καθ’ υποκατάσταση αυτών, η κρατική διοίκηση, κεντρική (Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.) ή αποκεντρωμένη (Περιφέρειες).   

                                                                                      Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
   ΜΙΧΑΛΗΣ Κ. ΛΙΑΠΗΣ   
 
 
Απάντηση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης Βύρωνα Πολύδωρα στην Ερώτηση του Βουλευτή κ. Δημήτρη Κωνσταντάρα για τις διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους.
 
Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δημήτρης  Κωνσταντάρας, σε ό,τι μας αφορά, σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 2696/1999, μεταξύ άλλων, απαγορεύεται γενικά η τοποθέτηση επιγραφών ή διαφημίσεων ή η εγκατάσταση οποιασδήποτε πινακίδας, αφίσας, διαγράμμισης ή συσκευής, σε θέση ή κατά τρόπο που μπορεί να έχει οποιεσδήποτε αρνητικές επιπτώσεις στους χρήστες της οδού ή να επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο την κυκλοφορία. Ιδίως απαγορεύεται η τοποθέτηση ή εγκατάσταση των ανωτέρω σε τέτοιες θέσεις, ώστε να παρεμποδίζεται η θέα των πινακίδων κατακόρυφης σήμανσης ή φωτεινών σηματοδοτών ή να δημιουργείται σύγχυση με πινακίδες σήμανσης ή με κυκλοφοριακή διαγράμμιση ή με άλλη συσκευή ρύθμισης της κυκλοφορίας ή να τις καταστήσει λιγότερο ορατές ή αποτελεσματικές ή να προκαλέσει θάμβωση στους χρήστες της οδού και γενικά να αποσπάσουν την προσοχή τους κατά τρόπο που να μπορεί να έχει δυσμενή επίδραση στην οδική ασφάλεια γενικά.

Οι αστυνομικές Υπηρεσίες, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εμπλέκονται στο όλο θέμα μόνο για την εφαρμογή των ποινικών διατάξεων, ήτοι για τον έλεγχο και την υποβολή μηνύσεων. Επίσης, ενημερώνουν τις αρμόδιες Υπηρεσίες (Ο.Τ.Α., Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις κ.ο.κ.) για την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων και την αφαίρεση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και επιγραφών και παρέχουν συνδρομή στις Υπηρεσίες αυτές, οσάκις ζητηθεί για την αφαίρεσή τους.

Στο πλαίσιο αυτό, οι αρμόδιες Υπηρεσίες μας, σύμφωνα και με τις εντολές και οδηγίες που τους έχουν δοθεί, συνεχίζουν να διενεργούν με αμείωτο ενδιαφέρον ελέγχους τόσο κατά μήκος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου όσο και εντός των κατοικημένων περιοχών και δεν «διαπιστώνουν απλώς», αλλά σε βάρος των παραβατών εφαρμόζουν με αυστηρότητα τις ισχύουσες ποινικές διατάξεις, με στόχο την εξάλειψη του ανωτέρω φαινόμενου και την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, ενημερώνοντας παράλληλα τις αρμόδιες Υπηρεσίες για τις δικές τους ενέργειες (επιβολή διοικητικών κυρώσεων και αφαίρεση – απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και επιγραφών). Στο πλαίσιο αυτό έχει υποβληθεί μεγάλος αριθμός μηνύσεων σε βάρος των παραβατών.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το θέμα της κλοπής ηλεκτρικού ρεύματος, σας πληροφορούμε ότι την 27.10.2006 υπεβλήθη μήνυση από υπάλληλο της ΔΕΗ κατά διαφημιστικής εταιρείας για κλοπή ρεύματος με το οποίο τροφοδοτούνταν 18 διαφημιστικές πινακίδες στην περιοχή Αμαρουσίου. Για την υπόθεση αυτή σχηματίσθηκε δικογραφία, η οποία υπεβλήθη στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών. Επίσης, την 30.10.2006 εφαρμόσθηκε η αυτόφωρος διαδικασία σε βάρος ενός δράστη, για κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος, με το οποίο τροφοδοτούνταν 10 διαφημιστικές πινακίδες άλλης εταιρείας στην ίδια περιοχή.
 
                                                                            Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΒΥΡΩΝ Γ. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ    

 
Απάντηση του Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Θ. Ξανθόπουλου στην Ερώτηση του Βουλευτή κ. Δημήτρη Κωνσταντάρα για τις διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους.
 
Σε απάντηση της με αριθ. πρωτ. 7113/23.4.2007 Ερώτησης του Βουλευτή κυρίου Δημήτρη Κωνσταντάρα, σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων Υπηρεσιών και στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΧΩΔΕ, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
 
1. Ο ν.2946/2001 (ΦΕΚ 224 Α) αναφέρεται στη διαχείριση των διαφημιστικών πινακίδων κατά μήκος των οδών εντός και εκτός σχεδίου περιοχών, εκτός του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
 
2. Το θεσμικό πλαίσιο το οποίο υφίσταται για τη διαχείριση των διαφημιστικών πινακίδων κατά μήκος των οδών εντός του ιστορικού κέντρου της Αθήνας περιλαμβάνεται στο ν. 2833/2000 (ΦΕΚ 150 Α) και ευθύνη για την εφαρμογή του έχει το ΥΠΕΧΩΔΕ με την αρωγή της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας (ΕΑΧΑ Α.Ε.).

Η υλοποίηση του προγράμματος ελέγχου και καθαίρεσης των αυθαιρέτων πινακίδων συνεχίζεται από το 2004, έχουν εκδοθεί στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας πάνω από 8.000 αποφάσεις από το ΥΠΕΧΩΔΕ και έχουν καθαιρεθεί από την ΕΑΧΑ Α.Ε. περισσότερες από 10.000 πινακίδες.
 
3. Σε επεξεργασία βρίσκεται και προωθείται τροποποίηση θεσμικού πλαισίου, με στόχο την οριοθέτηση της υπαίθριας διαφήμισης, τον έλεγχο της υπερβολικής χρήσης διαφημιστικών πλαισίων και την επιβολή προστίμων με στόχο τη μείωση των οδικών ατυχημάτων και την αισθητική αναβάθμιση της Αθήνας.
 
4. Σύμφωνα με το ν. 2946/2001 (ΦΕΚ Α) για τις εντός σχεδίου περιοχές των πόλεων η αρμοδιότητα ανήκει στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α βαθμού και στις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες για κάθε κατηγορία οδών. Για τις εκτός σχεδίου περιοχές, κατά μήκος των Εθνικών και Επαρχιακών οδών, η αρμοδιότητα ανήκει αντίστοιχα στις Περιφέρειες και τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις.
 
5. Γενικότερα, το ΥΠΕΧΩΔΕ για τον περιορισμό των οδικών ατυχημάτων, πέραν των συνήθων πιστώσεων των παρελθόντων ετών άρχισε από το 2006 και ένα νέο πρόσθετο πρόγραμμα χρηματοδότησης της οδικής ασφάλειας σε συγχρηματοδοτούμενες πιστώσεις από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους.
 
6. Επιπλέον το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει προγραμματίσει για άμεση δημοπράτηση τα έργα Σ08/07 «Συντήρηση κατακόρυφης σήμανσης οδικού δικτύου Περιφέρειας Αττικής» και Σ09/07 «Συντήρηση διαβάσεων πεζών και οχημάτων τοίχων αντιστήριξης κλπ. στο οδικό δίκτυο Περιφέρειας Αττικής» (με χρήση μακροχρόνιας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας) ύψους 900.000 Ε έκαστο, στα οποία προβλέπεται ο καθαρισμός και η αποκατάσταση της ορατότητας της κατακόρυφης σήμανσης από αυτοκόλλητες αφίσες και λοιπούς ρύπους καθώς και η αντιρρυπαντική προστασία των επιφανειών των κάτω διαβάσεων πεζών και οχημάτων του Λεκανοπεδίου Αττικής.
 
7. Όσον αφορά την είσπραξη των προστίμων κλπ. το θέμα ανήκει στην αρμοδιότητα των παραπάνω αναφερόμενων φορέων και Υπηρεσιών.
 
 
                                                                                             Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
                                                                                            Θ. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ
 
 
        
 
©2004-2022 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::