Αρχική > Πολιτική Δραστηριότητα 2004-2007 > Βουλή > Κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις > ΕΡΩΤΗΣΗ 94 Ολονύχτια λειτουργία του ΜΕΤΡΟ

Μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση έφθασε διαδικτυακά  από Αθηναίους πολίτες στο γραφείο μου προ ημερών και αφορούσε το ενδεχόμενο λειτουργίας του Μετρό καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Η πρόταση, που περιελάμβανε και την εναλλακτική δυνατότητα της ολονύχτιας μεν λειτουργίας αλλά με μειωμένη –έστω- συχνότητα διέλευσης συρμών, στηριζόταν σε μια σειρά συλλογισμών από τους οποίους κρατώ τους κατά τη γνώμη μου πιο σημαντικούς : Η υιοθέτηση ενός τέτοιου μέτρου, με παράλληλη επικοινωνιακή προώθησή του, θα συντελούσε ομολογουμένως ευεργετικά  και στην αποσυμφόρηση του απερίγραπτου κυκλοφοριακού προβλήματος και του προβλήματος στάθμευσης την Παρασκευή και το Σάββατο αλλά θα επενεργούσε θετικά και προς τη μείωση των αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων στους δρόμους από την νύστα και την κατανάλωση αλκοόλ  κατά την επιστροφή  από την έξοδο.


Ερωτάται ο Υπουργός Μεταφορών κ. Μιχ. Λιάπης:

Θα ήταν  διατεθειμένο το Υπουργείο να μελετήσει μια τέτοια πρόταση; Θα έπρεπε ίσως να ερευνηθούν οι ενδεχόμενες θετικές επιπτώσεις υιοθέτησής της ; Θα ήταν χρήσιμο να συζητηθεί σε συνδυασμό με το κόστος εφαρμογής της σε αντιπαράθεση με το γενικότερο κοινωνικό  όφελος;
 
 
Σε απάντηση της Ερώτησης με αριθμό 5381/12-3-2007 που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής κ. Δημήτρης Κωνσταντάρας, σας διαβιβάζουμε το με αριθ. 07605/21-3-2007 έγγραφο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Α.Ε.», με το οποίο παρέχεται η σχετική πληροφόρηση για το θιγόμενο με αυτή θέμα
 
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ Κ. ΛΙΑΠΗΣ

Σχετικά με την ανωτέρω Ερώτηση, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Το Μετρό της Αθήνας εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβατών με αξιοπιστία, ασφάλεια και ταχύτητα σε ένα καθαρό και πολιτισμένο περιβάλλον. Το Αθηναϊκό Μετρό ξεχωρίζει από πολλά άλλα μετρό της Ευρώπης και του κόσμου για την ποιότητα των υπηρεσιών του. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μετρήσεις του Δείκτη Ικανοποίησης Πελατών CSI (Costumer Satisfaction Index), που διεξάγεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ πολλών κλάδων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Όπως σε όλα τα δίκτυα Μετρό μα αντίστοιχα τεχνικά χαρακτηριστικά, έτσι και στο Μετρό της Αθήνας κατά τη διάρκεια της νύχτας εκτελούνται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης σε ολόκληρο το δίκτυο, πράγμα απαραίτητο για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του. Οι εργασίες συντήρησης στο επίπεδο των γραμμών απαιτούν απενεργοποίηση της ηλεκτροφόρου γραμμής. Ταυτόχρονα τις νυχτερινές ώρες γίνεται ο καθημερινός γενικός καθαρισμός των σταθμών προκειμένου αυτοί να είναι καθαροί την επόμενη μέρα. Αντίστοιχος καθαρισμός γίνεται και στους συρμούς που είναι σταθμευμένοι στους χώρους εναπόθεσής τους. Ο διαθέσιμος χρόνος για τις εργασίες συντήρησης και καθαρισμού είναι ήδη περιορισμένος ιδιαίτερα μετά την παράταση των ωρών λειτουργίας του Μετρό που εφαρμόστηκε αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στα πλαίσια του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη. Οιαδήποτε περαιτέρω συμπίεση του χρόνου συντήρησης αυξάνει πολλαπλασιαστικά το κόστος της.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας λειτουργούν λεωφορειακές γραμμές που καλύπτουν σε πολύ μεγάλο βαθμό και τις διαδρομές του Μετρό. Οι γραμμές αυτές εξυπηρετούν με επάρκεια τις περιορισμένες – έτσι ι αλλιώς – ανάγκες νυχτερινών μετακινήσεων.


      Με εκτίμηση
      Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
      Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος 


 
        
 
©2004-2025 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::