Όπως πληροφορήθηκα από δημοσιεύματα του Τύπου, απάντηση στελέχους διαφημιστικής εταιρίας και καταγγελίες Ελλήνων φωτορεπόρτερς, ο ΕΟΤ, σε καταχώριση που αφορούσε τμήμα της παγκόσμιας καμπάνιας του για την Ελλάδα ως τουριστικού προορισμού, «νοίκιασε» από φωτοτράπεζα έναντι 5.000 ευρώ φωτογραφία που απεικόνιζε ακτή της Florida αντί να αναθέσει σε Έλληνες τη λήψη φωτογραφιών από την Ελλάδα. Κι αυτό, «με γνώμονα την εξοικονόμηση χρημάτων» διότι η φωτογράφιση θα στοίχιζε πολλαπλάσια χρήματα.
Ερωτάται η κ. Υπουργός Τουρισμού κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά:
Έγινε «ρεπορτάζ αγοράς» στην Ελλάδα, υπήρξαν προσφορές και ποιες ακριβώς ώστε να ληφθεί η απόφαση ότι η ενοικίαση από φωτοτράπεζα ήταν οικονομικότερη; Θεωρείται σοβαρή η δικαιολογία ότι στη διαφήμιση της τουριστικής Ελλάδας χρησιμοποιήθηκε φωτογραφία από τη Florida ,με βάση «συγκεκριμένο concept για χαλάρωση σε παραλία και όχι την προβολή συγκεκριμένης παραλίας;» Γνώριζαν και είχαν εγκρίνει αυτές τις «λεπτομέρειες» ο ΕΟΤ και το Υπουργείο, ότι δηλαδή η διαφημιστική εταιρεία θα μας έβαζε να πληρώσουμε 5.000 ευρώ για ενοικίαση ενός slide που θα απεικόνιζε παραλία της Florida για να διαφημιστεί η Ελλάδα; Σκοπεύουν να συνεχίσουν την ίδια τακτική και στο υπόλοιπο της διαφημιστικής καμπάνιας της Ελλάδος, να χρησιμοποιούν δηλαδή έναντι αναμφίβολα υψηλών τιμών slides ακτών, παραλιών, βουνών, πόλεων από τη Florida, τη Mallorca , τη Μόσχα ή την …Μαδαγασκάρη από φωτοτράπεζες ;
Σε απάντηση στην ανωτέρω ερώτηση, σας υποβάλλουμε το υπ. αριθ. 510346/7-12-2006 έγγραφο του αρμόδιου για το ζήτημα της ερώτησης φορέα, της Δ/νσης Έρευνας Αγοράς & Διαφήμισης του ΕΟΤ.
Απαντώντας στην ανωτέρω σχετική σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Η συγκεκριμένη εικαστική προσέγγιση αποτελεί προϊόν ψηφιακής επεξεργασίας και χρησιμοποιήθηκε από την κοινοπραξία ASHLEY & HOLMES A.E. – KARAMELLA A.E. – PUBLICITAS A.E., στην οποία έχει ανατεθεί ο δημιουργικός σχεδιασμός της διαφημιστικής εκστρατείας του ΕΟΤ στο εξωτερικό, την τρέχουσα περίοδο, για τη θεματική καταχώρηση ‘’Conferences’’.
Η θεματική καταχώρηση ‘’Conferences’’ απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό, διοργανωτές συνεδρίων και στελέχη επιχειρήσεων που προγραμματίζουν συμμετοχή σε συνέδρια, σεμινάρια και άλλες συναφείς εταιρικές διοργανώσεις, επικοινωνώντας το μήνυμα ότι, παράλληλα με την άρτια διοργάνωση, η χώρα μας προσφέρει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα της χαλάρωσης και της ξεκούρασης.
2. Το κόστος του δημιουργικού σχεδιασμού και των παραγωγών για τη νέα διαφημιστική εκστρατεία του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό πρόκειται να ανέλθει στο ποσό των 890.000 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται η δημιουργία ενός κεντρικού τηλεοπτικού spot και μιας σειράς πέντε (5) αυτοτελών θεματικών spots, ραδιοφωνικό θέμα, καταχωρήσεις στον τύπο, θέματα για εξωτερική διαφήμιση και internet banners.
3. Η συγκεκριμένη καταχώρηση έχει εμφανισθεί, μέχρι στιγμής, στον κατάλογο της έκθεσης ΕΙΒΤΜ στη Βαρκελώνη και, επίσης εμφανίζεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου και του ΕΟΤ.
4. Η ανάθεση του έργου έγινε στην κοινοπραξία ASHLEY & HOLMES A.E. – KARAMELLA A.E. – PUBLICITAS A.E., η οποία εκτέλεσε επιτυχώς το ίδιο έργο για το έτος 2006, σύμφωνα με τις διατάξεις της κοινοτικής οδηγίας 2004/18/ΕΚ, άρθρο 31, παρ. 4 (β). Η επιλογή της εν λόγω διαδικασίας έγινε με σκοπό την έγκαιρη προβολή του ελληνικού τουρισμού. Ήδη, από τις αρχές Νοεμβρίου 2006, έχει ξεκινήσει η νέα διαφημιστική εκστρατεία με έντονη παρουσία στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού World Travel Market.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Α. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
|