Αρχική > Πολιτική Δραστηριότητα 2004-2007 > Βουλή > Κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις > ΕΡΩΤΗΣΗ 84 Οδική Ασφάλεια
Στις 20 Σεπτεμβρίου έθετα στον Υπουργό Μεταφορών μια σειρά πολύ συγκεκριμένων ερωτημάτων γύρω από την φημολογούμενη αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ. Στις 10 Οκτωβρίου, το Υπουργείο, μου έστειλε ομαδοποιημένη απάντηση, συμπεριλαμβάνοντας την ερώτησή μου σε «πακέτο» άλλων ερωτήσεων συναφούς περιεχομένου, χωρίς ωστόσο να απαντά έστω σε ΕΝΑ (1) εκ των ερωτημάτων μου.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός Μεταφορών κ. Μιχ. Λιάπης:
 
Σκοπεύει το Υπουργείο σας να απαντήσει – έστω εκ των υστέρων- στα ερωτήματα που έθεσα; Έχει μείνει ικανοποιημένο από την ομαδοποιημένη «απάντηση» που έστειλε και σε άλλους βουλευτές, το περιεχόμενο των ερωτήσεων των οποίων προσωπικώς αγνοώ; Θεωρείτε ότι φράσεις με γενικότητες όπως «θέσπιση σύγχρονου πλαίσιου αντιμετώπισης της παραβατικότητας», « εύληπτο και λειτουργικό κείμενο», «διαρκής ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού» και « αναδιάρθρωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών» απαντούν σε συγκεκριμένα ερωτήματα αναφορικά με  α. την παράνομη είσοδο δίκυκλων στους πεζόδρομους, β. την ανεξέλεγκτη «στάση για ψώνια» ή γ. την σοβαρότητα παράβασης που προκαλεί  βλάβη σε τρίτους σε σύγκριση με παράβαση που προκαλεί βλάβη στον ίδιο τον οδηγό , τα οποία και έθετα;

 
Απάντηση του ΥΜΕ κυρίου Μιχάλη Λιάπη, στην 384/20-10-06, ερώτηση του βουλευτή κυρίου Δημήτρη Κωνσταντάρα σχετικά με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Σε απάντηση της Ερώτησης με αριθμό πρωτ. 384/20-10-06 που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής κ. Δημήτρης Κωνσταντάρας σχετικά με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που τροποποιούνται ή εισάγονται για πρώτη φορά με το νέο νομοσχέδιο αναφέρουμε ενδεικτικά τις κυριότερες:

Δίδεται ο ορισμός της Λωρίδας έκτακτης ανάγκης.
Δίδεται ο ορισμός του ποδηλάτου με υποβοηθούμενη ποδηλάτηση.
Επιτρέπεται στον πεζό να κινεί δίτροχο ή τρίτροχο με σβησμένη μηχανή στον πεζόδρομο.
Καθιερώνεται η ευθύνη του συνοδού όταν ο ανήλικος δεν φοράει ζώνη ασφαλείας.
Καθιερώνεται η υποχρέωση καλής στερέωσης του κράνους στο κεφάλι του αναβάτη.
Καθιερώνεται ποινή για όσους χρησιμοποιούν σε μεγάλη ένταση τα ηχητικά συστήματα του αυτοκινήτου καθώς και σε όσους ρυπαίνουν το οδόστρωμα με λάδια αυτοκινήτου κλπ.
Προβλέπεται ακινητοποίηση των οχημάτων όταν αυτά κυκλοφορούν χωρίς αλυσίδες σε πάγο ή χιόνι.
Αναπροσαρμόζονται τα όρια ταχύτητας ορισμένων κατηγοριών οχημάτων.
Καθιερώνεται ποινή σε αυτόν που χρησιμοποιεί μη νόμιμη συσκευή εντοπισμού/παρεμβολής οργάνων , μέτρησης ταχύτητας (αντιραντάρ).
Προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, παράλληλα με διοικητικό πρόστιμο, για παραβίαση σιδηροδρομικών διαβάσεων.
Ορίζεται ο προορισμός και η χρησιμοποίηση της Λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.).
Προβλέπεται ρύθμιση για υπέρβαρο ή κακή φόρτωση των οχημάτων.
Προβλέπεται ποινή για παραβάσεις χώρων στάθμευσης ΑμεΑ παράλληλα με αυξημένο διοικητικό πρόστιμο και το μέτρο της αφαίρεσης της άδειας και των πινακίδων για 20 ημέρες.
Προβλέπεται μείωση στο 50% των προστίμων για τα δίκυκλα σε παράνομη στάθμευση.
Θεσμοθετούνται οι προεξοχές στις στάσεις του ΟΑΣΑ.
Προβλέπεται ότι, σε αγώνες μοτοσικλετών μπορεί μαζί με την ΕΛΠΑ να εκφέρει σύμφωνη γνώμη και η Πανελλήνια Αθλητική Ομοσπονδία Μοτ/των.
Προβλέπεται ότι τα μέτρα των Δήμων γοα κυκλοφοριακές απαγορεύσεις λαμβάνονται μετά από σύνταξη μελετών και έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
Ορίζονται οι μεγάλοι Δήμοι που γειτνιάζουν με αυτούς που που οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις καθορίζονται από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Καταργούνται τα Προεδρικά Διατάγματα βάσει των οποίων προβλέπεται αναπροσαρμογή των διαστάσεων και των βαρών οχημάτων και αντικαθίστανται με ΚΥΑ. Ίδια ρύθμιση θα ισχύει και για την προσαρμογή Οδηγιών της Ε.Ε. για μεταβολές τεχνικών χαρακτηριστικών οχημάτων.
Καταργείται η υποχρέωση εφοδιασμού των μοτοποδηλάτων με άδεια κυκλοφορίας και πινακίδα κυκλοφορίας.
Καταργείται η υποχρέωση ρύθμισης της εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων εκπαιδευτών με προεδρικά διατάγματα και καθιερώνεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση Υπουργών Παιδείας και Μεταφορών και Επικοινωνιών. Ίδια ως άνω ρύθμιση ισχύει και για τη λειτουργία Σχολών Οδηγών.
Επιβάλλεται στους παραβάτες των πινακίδων Ρ-71 και Ρ-72 η αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας για 20 ημέρες.
Καθιερώνεται τρόπος βεβαίωσης των διοικητικών προστίμων, της κλήσης σε απολογία και της επιβολής της ποινής.
Καταργούνται οι δικονομικές διατάξεις αφού τα πρόστιμα μετατρέπονται σε διοικητικά.
Καταργείται η διάταξη που προέβλεπε τη μη επιβολή προστίμων όταν η παράβαση τιμωρείτο με το Σύστημα Ελάγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.).
Γίνεται παραπομπή στο ν.3446/2006 σχετικά με παραβάσεις κυκλοφορίας των φορτηγών.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΙΑΠΗΣ

 


 
        
 
©2004-2025 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::