Αρχική > Άρθρα > Άρθρα στη ''Χώρα'' > Κατά …συνθήκη χαμόγελα

Πολύ…χαμογελαστός μου φάνηκε ο Κωστής Χατζιδάκης στις φωτογραφίες με το προεδρείο της οργάνωσης «Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάς».

Βέβαια ο άνθρωπος και νέος είναι και ευπαρουσίαστος και καλοντυμένος πάντα και προσπαθεί να δείχνει και αισιόδοξος και καλοδιάθετος. Ωστόσο πρέπει να ομολογήσουμε ότι χρειάζεται ΠΟΛΥΥΥΥ μεγάλη προσπάθεια για να είναι ένας υπουργός Μεταφορών ευδιάθετος και χαμογελαστός αφού οι άνθρωποι με τους οποίους συναντήθηκε του μετέφεραν την τεκμηριωμένη θέση ότι η «ταρίφα» του «λαδώματος» για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης στην Ελλάδα φτάνει τα 300 ευρώ ενώ για τον έλεγχο Ι.Χ. στα ΚΤΕΟ, το «λάδωμα» είναι φτηνότερο: Φτάνει ΜΟΝΟ τα 150 ευρώ.

Αυτά σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η «Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάς» στον κ. Χατζηδάκη ο οποίος είτε τα έμαθε ΜΕΤΑ τη φωτογράφιση, είτε « εποίησεν την ανάγκη φιλοτιμία», ζορίστηκε, φτιάχτηκε, ήπιε ένα-δυο παυσίπονα και φωτογραφήθηκε με το …Χαμόγελο της Τζοκόντας στο πρόσωπό του.

Βεβαίως, κατά τη συνάντηση του προεδρείου της Οργάνωσης με τον υπουργό Μεταφορών, ο γενικός διευθυντής της «Διεθνούς Διαφάνειας» του είπε ότι το «λάδωμα» δεν είναι ακραιφνώς ελληνικό φαινόμενο αλλά ότι είναι το σοβαρότερο πρόβλημα στις χώρες της Ν. Αμερικής, στη Μαλαισία και στην Ινδονησία.

Μια τέτοια διευκρίνιση ενδεχομένως θα μπορούσε να φτιάξει κάπως το κέφι σ΄ έναν οποιοδήποτε άσχετο υπουργό. Ο κ. Χατζιδάκης όμως, που εθήτευσε δυο φορές στο Ευρωκοινοβούλιο, πρέπει να γνωρίζει καλά ότι η Ελλάδα ΔΕΝ είναι δυνατόν να μπαίνει στην ίδια πλάστιγγα με τη Μαλαισία, την Ονδούρα, τη Γουατεμάλα και τη Νικαράγουα αλλά οφείλει να ευθυγραμμίζεται με άλλου «επιπέδου» χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Αγγλία και οι υπόλοιπες Ευρωπαικές χώρες.

Ο Χατζιδάκης δήλωσε ότι τα προβλήματα έλλειψης διαφάνειας που έχουν εντοπιστεί στον ΟΣΕ αποτελούν πρώτη του προτεραιότητα,ενώ ανακοίνωσε ότι στο τέλος του έτους θα αλλάξει το σύστημα έκδοσης αδειών οδήγησης χωρίς να λάβει υπόψη του τις αντιδράσεις και το πολιτικό κόστος. Από την άλλη πλευρά, οι εκπρόσωποι της Διεθνούς Διαφάνειας θα του υποβάλουν συγκεκριμένες προτάσεις και ιδέες, έτσι ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένα αποτελέσματα, με σωστούς ελέγχους, διαφανείς διαδικασίες και ποινές για όσους παρανομούν.

Βεβαίως, πριν «εισπράξει» τα στοιχεία αυτά από την Οργάνωση, ο υπουργός είχε πληροφορηθεί τις δηλώσεις του συγκοινωνιολόγου Νότη Παρασκευόπουλου ότι «Στη χώρα μας το σύστημα απόκτησης διπλώματος είναι διεφθαρμένο. Αν παραμείνει το ίδιο σύστημα και απλά μοιράζει, με το αζημίωτο, διπλώματα στα 16, τότε αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε περισσότερους κακούς οδηγούς, και μάλιστα σε μια ηλικία επικίνδυνα παρορμητική». Ο συγκοινωνιολόγος έκανε αυτή τη δήλωση επεξηγώντας τις θέσεις του γύρω από σκέψεις που υπάρχουν για να αρχίσει και στην Ελλάδα να δίνεται «τζούνιορ άδεια οδήγησης» σε παιδιά 15 και 16 ετών.

Το μέτρο αυτό ισχύει στις ΗΠΑ και στον Καναδά και σε κάποιες Ευρωπαικές χώρες αλλά ο 16άρης μπορεί να οδηγεί μόνο με ενήλικα συνοδηγό και ύστερα από 1.000 χιλιόμετρα ξαναπερνά εξετάσεις για το οριστικό δίπλωμα.

Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ πάντως, το υπουργείο του κ. Χατζιδάκη δεν φαίνεται να εξετάζει το μέτρο παρά το γεγονός ότι στους κόλπους της ΕΕ γίνεται συζήτηση για ενιαίο όριο ηλικίας για οδήγηση.

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::