Αρχική > Άρθρα > Άρθρα στη ''Χώρα'' > Ερευνες, δημοσκοπήσεις και άλλα

 

Ερευνες, δημοσκοπήσεις και άλλα

To ότι η Ελλάδα ήταν ανέκαθεν – τουλάχιστον μεταπολεμικά- υπό την άμεση επήρεια του λεγόμενου «Αμερικάνικου τρόπου ζωής» και ότι εξαμερικανίζεται συνεχώς όλο και περισσότερο δεν είναι στοιχεία που σηκώνουν και πολλή κουβέντα. Μπορώ να το βεβαιώσω με τον καλύτερο τρόπο και προσωπικά αφού υπήρξα ο ίδιος «θύμα» εξαμερικανισμού, περνώντας ένα χρόνο στις ΗΠΑ όπου και τελείωσα το Λύκειο, στην τρυφερή ηλικία των 17 ετών .  Δυστυχώς, η κατάσταση χειροτερεύει όσο περνούν τα χρόνια. Γιατί μπορεί εγώ γυρίζοντας από την Αμερική να αποζητούσα τα χάμπουργκερ, την κόκα κόλα, το αμερικάνικο ποδόσφαιρο ,την τηλεόραση και τις Φορντ Μάστανγκ , τώρα όμως τα κληρονομούμενα «ερεθίσματα» είναι πια πολύ σοβαρότερα και πολύ πιο ύπουλα. Η γενιά μου τουλάχιστον είχε και καλές επιρροές. Εγώ  γύρισα όμως και βαθιά «σημαδεμένος» από τη δολοφονία του Κέννεντι, το άριστο εκπαιδευτικό σύστημα,  , το άψογο δημοκρατικά πολιτικό σύστημα και την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής των δρόμων και των εθνικών οδών.

Τα τελευταία χρόνια  οι  αμερικάνικες επιδράσεις είναι ΜΟΝΟ κακές. Και το σύστημα που τροφοδοτεί τον κόσμο με ιδέες και τρόπο ζωής, είναι ύπουλο, υπόγειο και ύποπτο. Η ελληνική κοινωνία δέχεται και απορροφά εύκολα και πρόθυμα όλες τις επιρροές γιατί η δύναμη των ΜΜΕ που προωθούν τον εξαμερικανισμό στο φαγητό, στη δημιουργία προτύπων, στον καταναλωτισμό, είναι  τεράστια. Η παραδοσιακή ελληνική πραγματικότητα αποδείχτηκε πολύ αδύναμη και ανίκανη να αντιδράσει. Τα «ελληνικά» εξαφανίζονται.

Μέχρι και οι τίτλοι εφημερίδων, περιοδικών, μαγαζιών είναι στα αγγλικά, μέχρι και τα κείμενα των ραδιοφωνικών διαφημίσεων ενσωματώνουν στην ελληνική γλώσσα αγγλικές λέξεις και φράσεις. Πλήρης ανοησία και πλήρης ελαφρότητα
Δείτε τα περιοδικά και τα εξώφυλλά τους. Ακούστε τους μουσικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς. Δείτε τις lifestyle τηλεοπτικές εκπομπές. Ακούστε τα σι-ντι των «δημοφιλών» τραγουδιστών και προσπαθείστε να «ανακαλύψετε» τη σχέση εταιριών δίσκων, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών και νυχτερινών κέντρων.
Κι αν όλα αυτά είναι μικρές, καθημερινές  «πινελιές» είναι οι διάφορες «έρευνες» και «δημοσκοπήσεις» και «διεθνείς αναλύσεις» που κάνουν το μεγαλύτερο κακό αφού συνηθίζουν τον μέσο Έλληνα να δέχεται ως ορθό αυτό που του παρουσιάζουν εκείνοι που υποτίθεται ότι εμπιστεύεται.
Άσε τις «ακροαματικότητες» ραδιοφώνων, τις «θεαματικότητες»  τηλεοπτικών προγραμμάτων, τις «πωλήσεις» εντύπων . Ρυθμίζονται όπως θέλουν αυτοί που τις ελέγχουν και προκαταλαμβάνουν τον καταναλωτή.
Αλλά οι «έρευνες»;  Διάβαζα τις προάλλες γι αυτή την έρευνα
που έγινε από το Κέντρο Κοινωνικής Ψυχολογίας και Ερευνών Κοινής Γνώμης του Παντείου Πανεπιστημίου, υπό την επιστημονική ευθύνη του νυν πρύτανη και την «ερευνητική συνδρομή» ενός επίκουρου καθηγητή Πειραματικής Κοινωνικής Ψυχολογίας.
 
Η έρευνα, δημοσιεύθηκε στο Βήμα , πραγματοποιήθηκε ένα μήνα μετά την εκλογική νίκη της ΝΔ.  και αφορούσε – ακούστε σας παρακαλώ-  το «ιδεολογικό στίγμα των κομμάτων»
Δεν κρίνω , ούτε σχολιάζω τα αποτελέσματα που τοποθετούν το ΠΑΣΟΚ ως κυρίαρχο κόμμα του μεσαίου χώρου, με …51,6%, έναντι …15,5% αυτών που συντάσσονται με τη σημερινή γραμμή της Ν.Δ. περί «μεσαίου χώρου» και …28,2% που θεωρούν τη Νέα Δημοκρατία «ακροδεξιό κόμμα». Τα αποτελέσματα εκφράζουν αυτούς που τα δημοσιοποίησαν 2-3 24ωρα μετά το Συνέδριο του κυβερνώντος κόμματος όπου και οριστικοποιήθηκε η κεντρώα ιδεολογική θέση του. Ακούστε όμως :  οι ερευνητές κάλεσαν τους ερωτωμένους να … αυτοπροσδιοριστούν πολιτικά, σχηματίζοντας ομάδες ακροαριστερών, αριστερ

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::