Αρχική > Άρθρα > Άρθρα σε άλλα έντυπα > Άρθρο για το τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού "CAR"

Στις αρχές Δεκεμβρίου, παρέδωσα στις εκδόσεις Καστανιώτη το τελευταίο μου βιβλίο. Υπολογίζω ότι πριν από το Πάσχα, θα έχει εκδοθεί. Είναι ένα μυθιστόρημα με τίτλο «Σε 24 δευτερόλεπτα» που βασίζεται σε μιαν αληθινή ιστορία η οποία μας είχε όλους συγκλονίσει , στις 14 Σεπτεμβρίου του 1999 : Την τραγική « περιπέτεια»  του πρωθυπουργικού αεροπλάνου Falcon που χωρίς να πέσει,  αποτέλεσε το μέσον για να φτάσουν σε βίαιο θάνατο 7 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ο υπουργός Εξωτερικών Γιάννος Κρανιδιώτης, αφού, λίγο πριν από την προσγείωσή του στο Βουκουρέστι, απώλεσε τη στήριξή του, έκανε μια απότομη, αιφνιδιαστική βουτιά προς το έδαφος, έχασε εκατοντάδες πόδια   ύψους σχεδόν ακαριαία , πριν ο κυβερνήτης Γιάννης Ανδρουλάκης και ο συγκυβερνήτης Γρηγόρης Σινέκογλου καταφέρουν να το επαναφέρουν, μέσα σε 24 δευτερόλεπτα και να προσγειωθούν στο Βουκουρέστι.

Όποιοι μου κάνουν την τιμή να διαβάσουν το βιβλίο, θα έχουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για μερικά πράγματα χωρίς ωστόσο να βρουν λύση στα εξαντλητικά ερωτήματα των αιτίων της φονικής περιδίνισης στον αέρα, αφού εγώ έχω γράψει μυθιστόρημα και όχι « Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης».

Ωστόσο στον πρόλογο και τον επίλογο του βιβλίου- όπου βέβαια αποφεύγω επιμελώς να καταμερίσω ευθύνες αφού δεν είμαι σε θέση να το κάνω-  καταθέτω για μιαν ακόμη φορά τα ερωτήματά μου, όπως είχα κάνει και σε ερώτησή μου προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης, στις 7 Σεπτεμβρίου του 2006, όταν και ρωτούσα  :

« Σε ποιό σημείο βρίσκεται η διαδικασία της ποινικής διώξεως που ασκήθηκε; Με ποιο σκεπτικό ασκήθηκε η δίωξη μόνον εναντίον της DASSAULT ; Μπορούμε να θεωρούμε ότι άλλος υπεύθυνος δεν υπάρχει; Εφ όσον διαπιστωθεί ότι υπάρχουν ευθύνες τρίτων για το ατύχημα, άνευ των οποίων ευθυνών δεν θα είχε γίνει το δυστύχημα, θα παραμείνει η ποινή που επεβλήθη στον κυβερνήτη Ιωάννη Ανδρουλάκη για ενέργεια που ΔΕΝ έκανε και την οποία δεν θα χρειαζόταν να κάνει εάν ΔΕΝ συνέβαινε το δυστύχημα;»

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης μου είχε απαντήσει : « Εκκρεμεί ενώπιον της 2ης Τακτικής Ανακρίτριας του Πρωτοδικείου Αθηνών η ποινική δικογραφία κατά του διοικητικού και τεχνικού εκπροσώπου της εταιρείας «DASSAULT AVIATION S.A.», προκειμένου να διενεργηθεί κύρια ανάκριση. Σε υποθέσεις όπως η προκειμένη, είναι σύνηθες να απαιτείται μακρό χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της ανάκρισης.»

Φυσικά, η απάντηση του Υπουργείου δεν δίνει λύση. Η δικογραφία εκκρεμεί. Μέχρι πότε άραγε; Γιατί χάθηκαν οι 7 ζωές; Γιατί συνέβησαν όσα συνέβησαν στο πρωθυπουργικό αεροπλάνο;
Και κάτι σαν αποκάλυψη: Αφού το βιβλίο μου είχε παραδοθεί, «έπεσε» στα χέρια μου ένα αμερικάνικο μυθιστόρημα paperback με τίτλο “Night Fall” για το οποίο, ο ίδιος ο συγγραφέας, έγραφε στον πρόλογο:

« Το βιβλίο αυτό είναι ένα έργο φαντασίας που όμως βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός: τη συντριβή της πτήσης 800 της TWA στα ανοιχτά του Λονγκ Άιλαντ στις 17 Ιουλίου 1996. Οι ήρωες είναι φανταστικοί μολονότι υπάρχουν αναφορές σε υπαρκτά πρόσωπα. Τα γεγονότα που περιγράφω, και οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής βασίζονται σε δημοσιευμένες αναφορές και σε δικές μου συζητήσεις με ερευνητές αλλά και αυτόπτες μάρτυρες. Το επίσημο πόρισμα κάνει λόγο για μηχανική βλάβη αν και υπάρχουν αντικρουόμενες θεωρίες που υποδεικνύουν πως τα αίτια αυτής της τραγωδίας ήταν πιο …κακόβουλα. Προσπάθησα να αποδώσω με ακρίβεια τις αφηγήσεις, τα στοιχεία και τις λεπτομέρειες της έρευνας, ωστόσο πήρα σημαντικές ελευθερίες κάνοντας χρήση της λογοτεχνικής άδειας».

Συμπτώσεις; Κάνω σκέψεις:

• Και τα δυο μυθιστορήματα  έχουν 54 κεφάλαια.
• Και τα δυο περιγράφουν μυθιστορηματικά μια πραγματική ιστορία βασισμένη σε ανεξακρίβωτη τραγωδία σε αεροπλάνο.
• Και τα δυο προσπαθούν να ανακαλύψουν στοιχεία αλήθειας που ελλείπουν για τα αίτια.
• Και τα δυο γράφτηκαν 7 χρόνια μετά το συμβάν που περιγράφουν.
• Και στα δυο προβάλλεται η ανάπτυξη μιας πρωτοφανούς επιχείρησης συγκάλυψης.
Ο πιλότος του Falcon – αντίθετα με τον αμερικανό πιλότο - επέζησε. Και μου μίλησε. Φυσικά δεν γνωρίζω τον αμερικανό συγγραφέα Nelson Demille. Αυτός, έχοντας  το «φάκελο» επισήμως κλειστό, ολοκληρώνει την υπόθεσή του και φτάνει στην κάθαρση. Εγώ δεν μπορώ. Ο «φάκελος» δεν έχει κλείσει ακόμα.

 

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::