Αρχική > Πολιτική Δραστηριότητα 2004-2007 > Βουλή > Κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις > ΕΡΩΤΗΣΗ 91 Βιβλίο Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού
Aφού επί εβδομάδες δεχόμουν στον υπολογιστή μου εκατοντάδες επώνυμων μηνυμάτων από Έλληνες πολίτες που θεωρούσαν  ακατάλληλο το περιεχόμενο του νέου διδακτικού εγχειριδίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού. Εξέτασα τα καταγγελλόμενα και μέσω του διαδικτύου, είδα μερικά κεφάλαια του βιβλίου. Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι είναι τουλάχιστον επικίνδυνο και σίγουρα αντισυμβατικό να διδαχτούν τα Ελληνόπουλα « στα κρυφά», μια νέα  «εκδοχή» της ιστορίας της χώρας  τους και του λαού της, χωρίς διάλογο και αντίλογο.

Αντιλαμβάνομαι ότι το βιβλίο αυτό – και αρκετά άλλα- γράφτηκε από ομάδα  εκπαιδευτικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ύστερα από εντολή της προηγούμενης κυβέρνησης. Ωστόσο χρησιμοποιήθηκε από τη σημερινή, παίρνοντας έτσι «διακομματικό χρίσμα». Κι όσο κι αν η σημερινή κυβέρνηση δεν φέρει την ευθύνη των αλλαγών, ευθύνεται για τη βιαστική χρήση ενός εγχειριδίου χωρίς –πιθανώς- να το αξιολογήσει.
Φοβούμαι ότι ως βουλευτής ,φιλόλογος και δημοσιογράφος , δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον φόβο ότι μια άκριτη, μονόπλευρη και χωρίς διάλογο αλλαγή γεγονότων της ιστορικής μνήμης μιας γενιάς λίγο απέχει από του να χαρακτηριστεί επιπόλαιη «εκσυγχρονιστική» απόπειρα που όπως έγραψε ο Μίλαν Κούντερα, «εξαφανίζει ένα έθνος αφαιρώντας του τη μνήμη, καταστρέφοντας τα βιβλία του, την παιδεία του, την ιστορία του, επινοώντας μια  άλλη ιστορία ώστε το έθνος να αρχίσει σιγά- σιγά να ξεχνάει ποιο είναι και ποιο ήταν».
Επειδή στο προαναφερόμενο βιβλίο υπάρχουν  ιστορικά  γεγονότα που έχουν υποστεί «επεξεργασία» και παρουσιάζονται αυθαίρετα,  με εντελώς διαφορετικό τρόπο απ΄ ότι παρουσιάζονταν επί δεκαετίες χωρίς να έχει υποπέσει στην αντίληψή μου , κάποια  επίσημη, γενική απόφαση αλλαγής της Ελληνικής Ιστορίας και επειδή φοβούμαι ότι δεν αποκλείεται, οι αλλαγές και «επεξεργασίες» αυτές να μην έχουν υποπέσει στην αντίληψη της υπουργού της οποίας γνωρίζω τις ευαισθησίες και τη βαθιά γνώση της ιστορίας,
 
Ερωτάται η Υπουργός Παιδείας κυρία Μαριέττα Γιαννάκου:

- Ενημερώθηκε από το επιτελείο της για τις αλλαγές αυτές και συμφώνησε;
- Έχει πράγματι αποφασίσει η Ελλάδα να διαγράψει την Επανάσταση του ΄21; Σκοπεύει να επιτρέψει τη συνέχιση χρησιμοποίησης του συγκεκριμένου βιβλίου Ιστορίας ;
- Αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο απόσυρσής του ;
- Θεωρεί ορθή και επιτρεπτή την αυθαίρετη και άκριτη αλλαγή σημαντικών γεγονότων αυτού που μέχρι χθες ο λαός μας θεωρούσε «Ελληνική Ιστορία» από μια ομάδα εκπαιδευτικών ;
- Γνωρίζει μήπως ετοιμάζεται από «άλλες ομάδες εκπαιδευτικών» χρησιμοποίηση και άλλων ανάλογων σχολικών βιβλίων  μέσα από τα οποία , ενδεχομένως, θα επιδιωχθεί, χωρίς έλεγχο και διάλογο η αλλαγή λ.χ. της Παγκόσμιας Ιστορίας ή των ισχυόντων σε άλλους τομείς όπως στη Φυσική, τη Χημεία ή τη Γεωγραφία ;
- Μήπως θα έπρεπε μια τέτοια – ενδεχομένως ορθή- αντιμετώπιση της εξέλιξης των πραγμάτων να αποτελέσει τουλάχιστον αντικείμενο ευρύτερης ακαδημαικής και πολιτικής συζήτησης ;
Αντιλαμβάνομαι τους λόγους που ίσως οδήγησαν την προηγούμενη κυβέρνηση να επιδιώξει, εν όψει διεθνών γεωπολιτικών εξελίξεων, «εξομαλύνσεις» σε σημεία οξύτητας  που ενδεχομένως δυσαρεστούν «εταίρους» ή «συμμάχους» μας, μήπως τέτοιες αλλαγές θα χρειάζονταν τη σύμφωνη γνώμη ευρύτερων και αντιπροσωπευτικότερων Ακαδημαικών ή και Πολιτικών «ομάδων»;
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 2742/3-1-07, την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δημήτρης Κωνσταντάρας, σχετικά με το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις και τους προβληματισμούς που έχουν διατυπωθεί από εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς για τα περιεχόμενα και τη διδακτική προσέγγιση που προτείνεται με τα νέα διδακτικά βιβλία, πέρα από τις αρχές και τις μεθοδολογικές υποδείξεις που αναπτύσσονται στα Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διαθεματικά Ενιαία Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών) και τα Α.Π.Σ. (Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών) (ΦΕΚ 303/13-3-03), στα βιβλία για τον εκπαιδευτικό και τις Εγκυκλίους του ΥΠΕΠΘ για τις «κατ’ οίκον» εργασίες (Φ. 12/428/85241/Γ1/18-8-03 & Φ. 12/342/35602/Γ1/9-5-05), θα εκπονήσει ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ για όλα τα μαθήματα, που διδάσκονται με τα νέα βιβλία.
Είναι προφανές ότι οι παρατηρήσεις, αλλά και οι προτάσεις που θα διατυπώσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, στη φάση αξιολόγησης των νέων διδακτικών βιβλίων, η οποία θα αρχίσει να υλοποιείται από το τρέχον σχολικό έτος, θα αξιοποιηθούν στις βελτιωτικές παρεμβάσεις που ενδεχομένως χρειαστεί να γίνουν και για το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄τάξης.
 
      Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
      ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΟΣ      
 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::